Aktualności

FAŁSZYWY PRACOWNIK BANKU ZAATAKOWAŁ W OSTROŁĘCE - MIESZKAŃCY NIE DALI SIĘ OSZUKAĆ - UWAŻAJMY

Data publikacji 30.04.2024

Do mieszkańców Ostrołęki zadzwoniły osoby podszywające się za pracowników banku twierdząc, że pieniądze na ich koncie są zagrożone i szybko należy je przelać na wskazane konto. Na szczęście mieszkańcy zachowali trzeźwość umysłu i w porę zorientowali się, że rozmawiają z oszustami. Pamiętajmy, aby w stosunku do obcych osób, bez względu na to za kogo się przedstawiają stosować zasadę ograniczonego zaufania. Nie pozwólmy się namówić także do instalacji programu do obsługi zdalnego pulpitu, nie otwierajmy także obcych linków.

Apelujemy o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa.

Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego sms. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.

Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Gdy usłyszymy tego typu historie najlepiej rozłączmy się, a po chwili sami skontaktujmy się ze swoim bankiem pod numer, który mamy zapisany do niego od lat, a nie ten podawany przez rozmówcę.

Najlepiej osobiście w placówce banku zweryfikować usłyszaną historię. Pamiętajmy też, że oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu. Miejmy świadomość, że połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku.

 

kom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka

 

Powrót na górę strony