Stracił, bo kliknął w link
Przestępcy ciągle wyłudzają dane do kont bankowych, kart kredytowych czy też przesyłają linki do fałszywych stron banku. Tym razem w ich sidła wpadł 25-letni mieszkaniec powiatu garwolińskiego, który chciał kupić felgi. Kliknął w otrzymany link i wprowadził swoje dane w formularzu na fałszywej stronie internetowej. Zamiast otrzymać zamówiony towar, stracił blisko 2 tys. złotych.
Do garwolińskich policjantów zgłosił się 25-latek, który padł ofiarą oszusta. Mężczyzna chciał kupić przez Internet fegi samochodowe. Sprzedający wprowadził go w błąd, twierdząc że nadał przesyłkę. Pokrzywdzony pocztą elektroniczną otrzymał maila od rzekomej firmy kurierskiej z załączonym linkiem. Kiedy 25-latek w niego kliknął, został przekierowany na stronę, gdzie podał numer swojej karty bankowej. Okazało się, że oszust bez jego wiedzy dokonał dwóch przelewów z jego konta. W ten sposób pokrzywdzony stracił prawie 2 tys. zł.
Jak nie dać się oszukać w przypadku kupna/sprzedaży w Internecie?
- Bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego poza portalem aukcyjnym - nie finalizuj transakcji poza portalem (przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory);
- Nie podawaj danych do logowania do konta bankowego, numeru karty płatniczej, ani kodu CVV2/CVC2, który jest nadrukowany obok podpisu;
- Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku;
- Zwracaj uwagę na pisownię w wiadomościach – błędy i literówki mogą świadczyć o próbie oszustwa;
- Nie ulegaj próbom wywarcia na Tobie presji czasu i pośpiechu!
podkom. Małgorzata Pychner