Znalazł ofertę, zamówił, zapłacił. Zamiast nowego smartfona otrzymał puste pudełko
Mieszkaniec powiatu garwolińskiego zamówił przez Internet smartfona znanej marki. Po wszystkich formalnościach związanych z przesyłką 23-latek oczekiwał na paczkę. Dostarczone pudełko było jednak puste. Policjanci przypominają – podczas zakupów w Internecie koniecznie sprawdź sprzedawcę i zachowaj środki ostrożności.
Do zdarzenia doszło kilka dni temu. 23-letni zgłaszający za pośrednictwem portalu społecznościowego znalazł interesującą go ofertę sprzedaży smartfona. Po dokonaniu zamówienia wystarczyło tylko czekać na paczkę. Wysyłka realizowana była przez jedną z firm kurierskich. Mieszkaniec powiatu garwolińskiego odebrał przesyłkę i zapłacił za nią 1000 złotych za pobraniem. Okazało się jednak, że pudełko wewnątrz jest puste i nie ma w nim zamówionego smartfona. Funkcjonariusze prowadzą w tej sprawie postępowanie.
To nie jedyne oszustwo podczas zakupów w Internmecie zgłoszone w ostatnim czasie. W innym przypadku 38-latka złożyła zawiadomienie o przestępstwie, z którego wynika, że za pośrednictwem portalu społecznościowego zamówiła buty znanej marki. Po kilku dniach kurier dostarczył przesyłkę, za którą pokrzywdzona zapłaciła za pobraniem ponad 200 zł. Okazało się, że w paczce znajduje się towar niezgodny z opisem. Buty były słabej jakości i nie miały oznaczeń wybranej marki. Kobieta próbowała skontaktować się ze sprzedającym w sprawie zwrotu produktu, jednak było to niemożliwe. Po wszystkim pokrzywdzona znalazła negatywne komentarze innych oszukanych przez tego sprzedawcę klientów.
Policjanci jeszcze raz przypominają o zachowaniu ostrożności. Przed internetowym zakupem pamiętaj:
- sprawdź opinie i komentarze dotyczące danej firmy;
- sprawdź regulamin i zasady zwrotów konkretnych towarów;
- sprawdź warunki gwarancji;
- przynajmniej przy pierwszym zakupie sprawdź stan przesyłki w obecności kuriera;
- na stronie sklepu internetowego poszukaj pełnych danych kontaktowych przedsiębiorcy – jeśli umożliwia on osobisty odbiór towaru, jest to znak, że nie ma nic do ukrycia. Podanie jedynie e-maila, numeru telefonu lub skrzynki pocztowej – to za mało, aby uznać sprzedawcę za godnego zaufania;
- zachowaj ostrożność klikając w linki i odnośniki umieszczone w mailach od sprzedawcy;
- sprawdź oferowane metody płatności;
- zachowaj korespondencję ze sprzedawcą.
podkom. Małgorzata Pychner