Zostań policjantem – spotkania informacyjne z tegorocznymi maturzystami z Zespołu Szkół Samorządowych w Zawidzu oraz Liceum Ogólnokształcącego w Sierpcu
Uczniowie tegorocznych klas maturalnych z Zespołu Szkół Samorządowych w Zawidzu oraz uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego z Sierpca wzięli udział w spotkaniach dotyczących trwającego naboru do Policji. Do służby w Policji zachęcali młodzież policjanci z sierpeckiej komendy oraz technika Zespołu kadr i szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Sierpcu
Spotkania odbyły wczoraj (25.03) – wzięło w nich udział około 120 uczniów tegorocznych klas maturalnych z technikum oraz liceum. Spotkania miały na celu propagowanie wśród młodzieży informacji o zasadach i unormowaniach prawnych związanych z przyjęciami do Policji. Zachęcając młodzież, aby po ukończeniu szkoły średniej – nawet bez konieczności zdania matury – zasilili szeregi Policji, wskazano tegorocznym maturzystom niezbędne informacje związane z aktualnie prowadzonym naborem do Policji.
Przypominamy, że szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można uzyskać na stronie internetowej www.policja.pl a także osobiście w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Sierpcu przy ulicy Kilińskiego 24C lub telefonicznie: nr tel. 47 705 42 66 lub 47 705 42 65.
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
- który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystający w pełni z praw publicznych;
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie – nie jest wymagana matura;
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji powinny osobiście złożyć dokumenty w Komendzie Powiatowej Policji w Sierpcu przy ulicy Kilińskiego 24C od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 oraz w pierwszą i ostatnia środę miesiąca do godziny 18:00 .
WYMAGANE DOKUMENTY:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji;
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B);
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu);
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
- książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.
TERMINY PRZYJĘĆ DO SŁUŻBY W POLICJI NA TERENIE MAZOWSZA W 2024 ROKU:
- 24 kwietnia
- 8 lipca
- 9 września
- 30 października
- 30 grudnia
INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ MOŻNA UZYSKAĆ:
- na stronie internetowej Komendy Głównej Policji i stronie internetowej Komendy Wojewódzkiej Policji z/s w Radomie www.mazowiecka.policja.gov.pl;
- w Komendzie Powiatowej Policji w Sierpcu pod numerem telefonu 47 705 42 66;
asp. Katarzyna Krukowska