Oszustwo ,,na pracownika banku”. 23 latka straciła ponad 30 tys. zł
Policja ostrzega przez oszustwami dokonywanymi metodą ,,na pracownika banku”. W ostatnich dniach ofiarą przestępcy padła 23-letnia kobieta, która w wyniku manipulacji straciła ponad 30 tysięcy złotych.
Kilka dni temu do sokołowskich policjantów zgłosiła się 23-latka i poniformowała, że padła ofiarą oszusta. Jak się okazało do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował ją, że jej środki na koncie bankowym są zagrożone i należy je pilnie zablokować w tzw. wirtualnej blokadzie. W tym celu miał poprosić kobietę o wygenerowanie i przekazanie kilkunastu kodów płatności mobilnych, rzekomo w celu zabezpieczenia pieniędzy. Zawiadamiająca pod wpływem udawanego maklera bankowego zgodziła się na podanie kodów, a suma wykonanych transakcji wyniosła ponad 30 tysięcy złotych. Po czasie, kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, a następnie powiadomiła o tym fakcie Policję.
Policja Apeluje - nie przekazuj kodów płatności mobilnych!
Funkcjonariusze przypominają, że banki nigdy nie poproszą klientów o przekazanie kodów płatności mobionych ani o wykonanie podejrzanych opercji pod presją czasu. Każda tego typu prośba powinna wzbudzić niepokój.
Jak uniknąć podobnych oszustw?
• Zachowaj czujność wobec nieznanych telefonów czy wiadomości dotyczących Twojego konta;
• Nigdy nie udostępniaj kodów płatności mobilnych osobom trzecim;
• Pamiętaj: oszuści często działają pod presją czasu, aby nie było możliwości na spokojne zastanowienie się;
• W razie wątpliwości natychmiast skontaktuj się z bankiem poprzez oficjalną infolinię placówki.
Autor: asp. Dominika Ślepowrońska