Policjanci szkolili pracowników banku z zakresu bezpieczeństwa seniorów
Funkcjonariusze białobrzeskiej Komendy Policji przeprowadzili szkolenie dla pracowników banku zwracając szczególną uwagę na bezpieczeństwo osób starszych. Omówiono przestępstwa metodą „na wnuczka” i możliwości pomocy seniorom w takich sytuacjach.
Apele, programy profilaktyczne, szkolenia seniorów to tylko kilka z metod uświadamiania o zagrożeniach dotyczących oszustw. Przestępstwa „na wnuka” „na policjanta” są społeczeństwu doskonale znane, jednak nadal sprawcy starają się zrobić wszystko, aby przejąć pieniądze seniorów. To właśnie pracownik banku ma styczność w bezpośrednim kontakcie z klientem, który natychmiast chce wypłacić swoje oszczędności i przekazać oszustowi. Jest obserwatorem emocji seniora, może nawiązać z nim rozmowę, ostrzec lub powiadomić Policję.
Co może zrobić, by zapobiec przestępstwu? Jak pomóc seniorom? Jak zadbać o ich bezpieczeństwo? Jaka może być rola pracowników banku? - to pytania, które były przedmiotem szkolenia jakie dzielnicowi miasta i gminy Białobrzegi wspólnie z policjantem pionu kryminalnego przeprowadziła w czwartek w jednym z miejscowych banków. W szkoleniu wzięła udział grupa pracowników z banków zainteresowanych polepszeniem jakości obsługi swoich klientów i chcących w przyszłości uchronić ich przed zostaniem ofiarą oszustów. Jednym z elementów szkolenia było przypomnienie o zwykłych relacjach międzyludzkich i rodzinnych. Policjanci uczulali, żeby nie tylko od święta, ale codziennie dbać o seniorów obok nas - nasze mamy, dziadków, samotnych sąsiadów. Jak się okazuje czasami wystarczy jeden telefon, wysłuchanie drugiej osoby, by swoją obecnością dać poczucie braku osamotnienia.
/EB