Myślała, że chroni swoje pieniądze przed cyberprzestępcami, a straciła 3 tys. złotych
Oszuści podszywający się pod pracowników banków i instytucji finansowych cały czas próbują wyłudzić pieniądze. Ich ofiarą padła 34-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego. Kobieta otrzymała telefoniczne zgłoszenie o próbie wypłaty pieniędzy z jej rachunku. Pod pretekstem ochrony środków zgromadzonych na koncie oszust polecił jej przekazanie kodu systemu płatności mobilnej w celu weryfikacji rachunku pod kątem przejęcia go przez cyberprzestępców. W ten sposób kobieta straciła 3 tys. złotych.
Do 34-letniej mieszkanki powiatu ciechanowskiego zadzwonił mężczyzna o charakterystycznym wschodnim akcencie, podający się za pracownika banku ds. bezpieczeństwa. Twierdził, że ktoś próbował wypłacić pieniądze z rachunku bankowego kobiety. Fałszywy doradca uspokajał 34-latkę, że pomoże jej zabezpieczyć pieniądze zgromadzone na rachunku bankowym. Kobieta, wierząc, że chroni swoje oszczędności, postępowała zgodnie z poleceniami rzekomego pracownika banku. Oszust przekonał 34-latkę, że przekazany przez nią kod systemu płatności mobilnej pozwoli na weryfikację rachunku pod kątem przejęcia go przez cyberprzestępców. 34-latka wierząc, że chroni swoje pieniądze, podała mężczyźnie kod, dzięki któremu oszust wypłacił w bankomacie w Tychach 3 tys. złotych.
Policjanci apelują o ostrożność w kontaktach z obcymi osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Jeżeli otrzymamy telefon o próbie włamania na nasze konto bankowe lub o próbie wzięcia na nasze dane kredytu, zadzwońmy na infolinię banku i zweryfikujmy otrzymane informacje. Możemy tam również potwierdzić tożsamość dzwoniącego do nas „rzekomego” konsultanta. Zachowajmy czujność i ostrożność i nie udostępniajmy loginów i haseł do kont bankowych obcym osobom.
asp. Magda Zarembska/ KPP w Ciechanowie