Oszustwo „na pracownika banku”. Mieszkaniec powiatu łosickiego stracił 50 000 złotych
Mieszkaniec powiatu łosickiego padł ofiarą oszustwa „ na pracownika banku” , w wyniku którego stracił 50 0000 złotych. Przekonany, że chroni swoje oszczędności, przelał pieniądze na tzw. „bezpieczne konto”, które w rzeczywistości należało do oszustów. Policja apeluje o ostrożność i ograniczone zaufanie wobec tego typu telefonów.
Do zdarzenia doszło w minionym tygodniu. Z pokrzywdzonym skontaktował się telefonicznie mężczyzna mówiący z ukraińskim akcentem, który poinformował go, że na jego dane osobowe został rzekomo zaciągnięty kredyt. Całość miała wyglądać na próbę oszustwa, a rozmówca zasugerował konieczność szybkiej reakcji.
Wkrótce potem z 33-latkiem skontaktowała się kobieta, która – podając się za osobę mogącą pomóc, poleciła mu wypłatę środków ze swojego konta bankowego i dokonywanie wpłat za pomocą kodów BLIK, które oszuści mu przekazywali. W ten sposób mężczyzna, działając pod wpływem emocji i przekonany, że zabezpiecza swoje pieniądze, przelał łącznie 50 tysięcy złotych na konto sprawców.
Jak rozpoznać oszustwo „na pracownika banku”?
Przestępcy, podszywając się pod pracowników banku, tworzą pozory profesjonalizmu, wywołują poczucie zagrożenia i zmuszają do szybkiego działania. Oto typowe oznaki oszustwa: