Upewnij się czy wiadmość pochodzi z wiarygodnego źródła
Otrzymał wiadomość od siostry z prośbą o przesłanie kodu do płatności mobilnych. Nie podejrzewał, że jej konto na profilu społecznościowym zostało przejęte przez oszustów. Wysłał kod płatności mobilnym, a później zaakceptował transakcję. Stracił pieniądze. Apelujemy! Przed wysłaniem kodu skontaktuj się z osobą, która wysłała wiadomość.
Kolejna osoba została oszukana, bo uwierzyła w autentyczność wiadomości na popularnym komunikatorze.
Na czym polega oszustwo metodą na system płatności mobilnych. Otóż polega ono właśnie na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę.
Tym razem mieszkaniec naszego powiatu otrzymał wiadomość od siostry. Szybko wysłał kod do płatności mobilnych, a później zaakceptował transakcję. Pieniądze otrzymał oszust.
Pamiętaj. Zawsze po otrzymaniu takiej wiadomości zadzwoń i zapytaj czy wiadomość jest prawdziwa.
podkom. Monika Winnik