Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Data publikacji 23.11.2016

SKARGI

 

 

Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997r. (art. 63), który stanowi że:

Każdy ma prawo do składania petycji, wniosku i skargi w interesie publicznym, własnym, lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami z zakresu administracji publicznej.

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5 poz. 46).

Zgodnie z § 5 ww. Rozporządzenia „Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu”.

Warunkiem otrzymania odpowiedzi na skargę lub wniosek jest wskazanie adresu do korespondencji pocztowej.

W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

Skargi składane pisemnie za pośrednictwem poczty należy kierować na adres:

Komenda Powiatowa Policji w Makowie Mazowieckim

ul. Łąkowa 3

06-200 Maków Mazowiecki

 

telefaksem przesyłać na numer:

47 7047 249

Skargi i wnioski mogą być składane pocztą elektroniczną na adres:

kppmakowmaz@ra.policja.gov.pl

Skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko skarżącego,
- dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer mieszkania),
- dokładny opis zdarzenia,

 

UWAGA! Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5 z dnia 22 stycznia 2002 r. poz. 46) "Skargi i wnioski,  które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania".

 

Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:

Rzecznik Praw Obywatelskich

Aleja Solidarności 77

00-090 Warszawa

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich:  poniedziałek w godz.: 9:00-17:00; od wtorku do piątku w godz.: 9:00-15:00

 fax.  (22) 827 64 53 centrala tel.0-22 55 17 700 

 

W sprawach skarg i wniosków interesanci przyjmowani są przez:

1. Komendanta Wojewódzkiego Policji lub wyznaczonego przez niego I Zastępcę Komendanta lub Zastępców Komendanta w każdy wtorek w godz. 1300 – 1730

2. Policjanci lub pracownicy  Zespołu Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP przyjmują interesantów w każdy wtorek w godz. 8:00 do 17:30, w pozostałe dni służby/pracy w godz. od 8:00 do 15:30

 

Komendant Powiatowy Policji w Makowie Mazowieckim przyjmuje interesantów

we wtorek od godz. 10:00 - 18:00

pozostałe dni w godz. 7:30 - 15:30 I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Makowie Mazowieckim

Wskazane jest wcześniejsze zapisanie się na rozmowę pod nr tel.  47 70 47 201 lub osobiście w sekretariacie  Komendanta Powiatowego Policji w Makowie Maz.

 

Interesanci przyjmowani są w budynku Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu przy ul. 11 Listopada 37/59.

Wskazane jest wcześniejsze zapisanie się na rozmowę tel. 47 701 30 00 lub 47 701 22 02

 

W Komendzie Głównej Policji ( Warszawa, ul. Puławska 148/150) interesanci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są w dni robocze w godz. 9.00 do 15.00 ( w poniedziałki do godz. 17.00) przez oficerów działających z upoważnienia i w imieniu Komendanta Głównego Policji.

 

 

Skargi składane pisemnie za pośrednictwem poczty należy kierować na adres:

 

Komenda Wojewódzka Policji zs. w Radomiu

Wydział Kontroli

ul.11-go Listopada 37/59

26-600Radom

telefaksem przesyłać na numer:
47 701 35 56

Komenda Powiatowa Policji w Makowie Mazowieckim

ul. Łąkowa 3

06-200 Maków Mazowiecki
telefaksem przesyłać na numer:

47 70 47 249

 

Skargi i wnioski mogą być składane pocztą elektroniczną na adres:

skargi.kwp@ra.policja.gov.pl

 

Warunkiem załatwienia takiej skargi jest podanie adresu pocztowego do korespondencji, nie ma możliwości przesłania odpowiedzi pocztą elektroniczną.

 

Niezbędne informacje dla skarżącego:

art. 225 § 1 KPA

"Nikt nie może być narazony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeśli działał w granicach prawem dozwolonych"

 

 

"Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej wniosek lub skargę.

W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje"

Powrót na górę strony