Po otrzymaniu wiadomości o pożyczkę – zadzwoń i upewnij się czy to prawda!
31- letnia kobieta nie zadzwoniła do koleżanki, by upewnić się czy wiadomość o pożyczce jest prawdziwa. Kobieta wysłała kody płatności mobilnych na kwotę 2 tys. zł. Po trzeciej wiadomości zorientowała się że została oszukana.
Pomimo licznych apeli w dalszym ciągu zgłaszają się osoby oszukane metodą na system płatności mobilnych. W weekend policjanci makowskiej policji otrzymali zgłoszenie od 31 – letniej mieszkanki powiatu makowskiego.
Kobieta otrzymała wiadomość na popularnym komunikatorze z prośbą o pożyczkę. Od razu wygenerowała kod i potwierdziła autoryzację. Po czym otrzymała kolejną prośbę od koleżanki i ponownie wygenerowała kod, który potwierdziła. Po kolejnej wiadomości tej samej treści skontaktowała się z koleżanką. Okazało się, że autorem tych wiadomości byli oszuści, którzy włamali się na konto koleżanki w mediach społecznościowych. 31- letnia kobieta straciła 2 tys. zł.
Możesz uchronić się przed stratą pieniędzy!
Pamiętaj. Zawsze po otrzymaniu takiej wiadomości zadzwoń i zapytaj czy wiadomość jest prawdziwa.
podkom. Monika Winnik