Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Stracili pieniądze - uwierzyli, że rozmawiają z pracownikiem banku

Data publikacji 09.12.2024

Dwie osoby straciły pieniądze, bo uwierzyły fikcyjnym pracownikom banku. Kiedy otrzymały telefony od osób przedstawiających się za pracowników banku postanowiły im zaufać i postępowały zgodnie z ich instrukcjami. Przypominamy! Kiedy otrzymasz telefon od osoby, która podaje się za pracownika banku rozłącz się jak najszybciej i zadzwoń na infolinię banku. To uchroni Cię przed oszustwem i utratą pieniędzy.

W piątek do makowskiej komendy zgłosiły się dwie osoby, które zostały oszukane metodą na tzw. pracownika banku.

Do 22-letniego mężczyzny zadzwonił mężczyzna przedstawiający się za pracownika banku i poinformował go, że na jego dane złożony został wniosek o pożyczkę. Dzwoniący powiedział, że za chwilę zadzwoni inny pracownik banku, który pomoże mu anulować ten wniosek. Podczas tej rozmowy fałszywy pracownik banku przekonał 22-latka, by znajdujące się pieniądze na jego  koncie przelać na konto techniczne. Mężczyzna w rozmowie tak został zmanipulowany, że wygenerował kody blik, a następnie je autoryzował. Po tym fałszywy pracownik banku poinformował mężczyznę, by udał się do banku w celu podpisania nowej umowy do rachunku. W siedzibie banku dowiedział się, że został oszukany.

Kolejna oszukana osoba to 38-letnia mieszkanka powiatu makowskiego. Ona również otrzymała telefon z banku i uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. Została poinformowana, że na jej dane złożono wniosek o pożyczkę. Fikcyjny pracownik banku powiedział, że jeśli przeleje swoje pieniądze na konto techniczne, to uchroni ją przed stratą pieniędzy. Kobieta wykonała natychmiastowy przelew na wskazane konto. Szybko po tym zorientowała się, że to oszustwo. Było jednak za późno.

W sumie mieszkańcy powiatu makowskiego stracili ponad 20 tysięcy złotych.

Przypominamy! Kiedy otrzymasz telefon od osoby, która podaje się za pracownika banku, rozłącz się jak najszybciej i zadzwoń na infolinię banku. To uchroni Cię przed oszustwem i utratą pieniędzy.

 podkom. Monika Winnik/KPP w Makowie Maz.

Powrót na górę strony