Aktualności

Zainwestował w kryptowalutę i akcje firm, przekazał oszustom ponad 40 tys. zł

Data publikacji 08.02.2022

Oszuści, posługujący się metodą na „zdalny pulpit” oraz wykorzystujący zainteresowanie giełdą i rynkiem kryptowaluty, wciąż działają i okradają kolejne osoby. Przekonał się o tym ostatnio 63-letni mławianin. Mężczyzna zauważył w Internecie reklamę firmy brokerskiej i skontaktował się z nią. Nie wiedział, że kontaktuje się z oszustami. Stracił ponad 40 tysięcy zł.

Jak wynika ze wstępnych ustaleń, mławianin skorzystał z reklamy firmy brokerskiej, którą zauważył w Internecie i poprosił o kontakt. Chciał zainwestować w akcje firm i rynek kryptowalut, by pomnożyć swoje pieniądze. Oszuści namówili go do zainstalowania na swoim komputerze oprogramowanie do obsługi zdalnego pulpitu. Przedstawili plan inwestorski i zachęcili do dokonywania kolejnych wpłat przez następnych kilka tygodni. W sumie mławianin zainwestował ponad 40 tysięcy zł. Przy próbie wypłaty zgromadzonych środków, kontakt z firmą nagle się urwał.  Oszukany mężczyzna powiadomił Policję.

Policja ostrzega – oszuści chętnie wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”, instalowany na komputerze lub w telefonie komórkowym. Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera a potem realizacji kolejnych przelewów. Najczęściej wykorzystywanym przez oszustów wariantem, jest namawianie ofiary do skorzystania z usługi, umożliwiającej szybkie pomnożenie gotówki.

Co robić ?

  • przede wszystkim kieruj  się zdrowym rozsądkiem. Obietnica superatrakcyjnej inwestycji, to najczęściej metoda działania oszustów;
  • pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;
  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, możesz być pewien, że to oszustwo;
  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

 

Autor: asp.szt. Anna Pawłowska

 

Powrót na górę strony