Aktualności

Okradli mławiankę metodą na pracownika banku. Policja ostrzega

Data publikacji 07.06.2022

Mieszkanka Mławy była przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku, w którym ma konto osobiste. Na jej telefonie wyświetlił się znany numer biura obsługi klienta. Niczego nie podejrzewając zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi urządzenia, podała hasło dostępu do konta i swoje dane. Straciła wszystkie pieniądze.

Jak wynika ze wstępnych ustaleń, wczoraj rano, do mławianki  zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika działu bezpieczeństwa banku, w którym kobieta ma założone konto. Na jej telefonie komórkowym wyświetlił się numer biura obsługi klienta.  Mężczyzna poinformował mławiankę, że konto w banku jest zagrożone. Aby je zabezpieczyć, należy zainstalować oprogramowanie antywirusowe. Kobieta pobrała i zainstalowała oprogramowanie, które okazało się aplikacją do zdalnej obsługi urządzenia. Kobieta udostępniła oszustowi swoje dane oraz dane logowania na konto. Za jego namową wygenerowała kilka kodów BLIK. Po chwili, na jej oczach, z jej konta zaczęły znikać pieniądze. Straciła wszystkie, zgromadzone środki. Zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i powiadomiła Policję.

Policja ostrzega – aby uchronić się przed tego typu oszustwem należy stosować kilka prostych zasad – nigdy nie udostępniać danych konta bankowego, danych logowania na konto, danych karty kredytowej oraz kodu BLIK. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie zażąda od nas zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia lub wygenerowania kodu do płatności internetowej.

Uwaga - aby uwiarygodnić swoje działania, hakerzy podszywają się nie tylko pod pracowników banków ale także firmy kurierskie czy usługowe. Takie działanie określono mianem phishingu. Więcej na ten temat znajdziesz TUTAJ.

 

 asp.szt. Anna Pawłowska

grafika: www.gov.pl

Powrót na górę strony