Była przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła pieniądze z konta
Dzwoni telefon - na wyświetlaczu identyfikacja numeru oddziału banku. Konsultant informuje, że ktoś włamał się na Twoje konto. Poleca zainstalować aplikację, by ochronić pieniądze. Jak zareagujesz? 34-letnia kobieta zastosowała się do zaleceń konsultanta i straciła pieniądze z konta.
Do zdarzenia doszło dwa dni temu, kobieta zauważyła, że dzwoni do niej konsultant z banku, gdzie ma założone konto. Usłyszała, że ktoś próbuje wypłacić z jej konta pieniądze. Zaprzeczyła, by podejmowała jakieś środki z konta. Usłyszała, że w takim razie doszło do włamania na jej konto i trzeba je zabezpieczyć odpowiednią aplikacją. Kobieta pobrała i zainstalowała aplikację na swoim telefonie. Następnego dnia zauważyła, że z jej konta zniknęły pieniądze. Powiadomiła bank i Policję. Trwają czynności.
Policja ostrzega - hakerzy posługują się metodą phishingu, dzięki której podszywają się pod znane numery biur obsługi banków, firm a nawet Policji. Prawdziwy pracownik banku nie zażąda od nas zainstalowania aplikacji do ochrony konta czy wygenerowania kodu płatności internetowej. Jeśli usłyszysz, że Twoje konto w banku jest zagrożone – rozłącz się i sam skontaktuj się z bankiem. Poinformuj bank o próbie oszustwa.
asp.szt. Anna Pawłowska