Aktualności

Kobieta oszukana metodą „na pracownika banku”

Data publikacji 05.03.2025

Policjanci z powiatu pułtuskiego ostrzegają przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Metoda działania wygląda następująco, drogą telefoniczną oszust podający się za konsultanta banku uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary oraz zgromadzonych na nim pieniędzy. Przekonała się o tym mieszkanka powiatu pułtuskiego, która straciła prawie 10 tysięcy złotych.

Pułtuscy policjanci otrzymują coraz więcej zgłoszeń dotyczących oszustw w sieci, jak również telefonicznych. W ostatnim czasie oszuści działają metodą „na pracownika banku”. To właśnie ta metoda daje możliwość oszustom do przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania. Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego i informuje, że jakaś osoba próbuje zaciągnąć kredyt na jej dane. Tak właśnie została oszukana mieszkanka powiatu pułtuskiego, do której zadzwoniła osoba podająca się za pracownika jednego z banków. Informując kobietę, aby odzyskać dane i zablokować konto, musi przesłać kod BLIK. W ten sposób kobieta podała trzy kody BLIK  tracąc  prawie 10 tysięcy złotych. Przejęte środki przelewane są najczęściej na konta bankowe, skąd w formie gotówki są pobierane przez oszustów.

Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, czy przekazywania kodów BLIK. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

mł. asp. Magdalena Bielińska KPP w Pułtusku

Powrót na górę strony