Aktualności

CHCIAŁA KUPIĆ TELEFON – ZOSTAŁA OSZUKANA

Data publikacji 28.07.2022

Każdy z nas lubi robić zakupy, a szczególnie siedząc w zaciszu domowym. Szukając wyjątkowych okazji przeglądamy portale aukcyjne oraz sklepy internetowe. Jednak czasem chęć zaoszczędzenia i roztargnienie wykorzystują oszuści. Przekonała się o tym 20- letnia mieszkanka powiatu pułtuskiego, która chciała kupić telefon komórkowy, jednak nie otrzymała zakupionego towaru ani nie odzyskała wpłaconych pieniędzy. Bądźmy bardzo ostrożni podczas dokonywania tego rodzaju transakcji.

Do pułtuskiej komendy zgłosiła się 20-letnia mieszkanka naszego powiatu, która została oszukana w internecie. Straty oszacowała na kwotę 570 złotych. Zgłaszająca  poinformowała, że za pośrednictwem jednego z portali internetowych kupiła telefon komórkowy. Ustaloną kwotę wpłaciła na wskazane przez sprzedającego konto bankowe, po czym kontakt ze sprzedającym się ,,urwał”, do dziś nie otrzymała zamówionego telefonu.

Pamiętajmy !

- Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze
- Sprawdzajmy czy sklep podaje swój adres i numer telefonu, ponieważ w razie jakichkolwiek pytań, możemy tam zadzwonić.
- Przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione.
- Kupując telefon komórkowy zapytajmy o ładowarkę i dowód zakupu, ponieważ telefony pochodzące z kradzieży sprzedawane są zazwyczaj bez ładowarki i dokumentacji.
- Zamawiając sprzęt zapytajmy, czy sprzedawca dołącza oryginalne oprogramowanie na płytach i instrukcję obsługi
- Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na "ODBIÓR OSOBISTY" lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą "ZA POBRANIEM".

 

Autor: sierż. Renata Soból


 

 


 

 

Powrót na górę strony