CHCIAŁA KUPIĆ PELLET- ZOSTAŁA OSZUKANA
Mieszkanka naszego powiatu wpłaciła zaliczkę w kwocie 719 złotych na zakup 4 ton pelletu. Jednak zamówionego opału nie otrzymała. Przestrzegamy przed super okazjami przy zakupie opału na zimę.
Wczoraj, do pułtuskiej komendy zgłosiła się 86-letnia mieszkanka naszego powiatu, która została oszukana przy zakupie pelletu. Po wpłaceniu pieniędzy, kontakt ze sprzedającym się urwał. Oczywiście zakupiony opał nie trafił do kupującej.
Co możemy zrobić aby nie stać się ofiarą oszustwa?
Na stronie Internetowej Polskiej Rady Pelletu znajdziemy informacje o wiarygodnych producentach tego surowca. Warto korzystać z oficjalnych serwisów.
Natomiast na pewno, nie warto ufać każdemu ogłoszeniu w popularnych serwisach sprzedażowych publikowanych w Internecie. Osoby, które zamieszczają tego typu oferty, bardzo często robią to po prostu dla szybkiego zysku. Jeśli uda się im kogoś naciągnąć, zwyczajnie urywają kontakt.
Jeżeli oferta zamieszczona w sieci wydaje się nam wiarygodna, warto zadzwonić do danej firmy i zapytać, czy prowadzi oficjalną stronę internetową ze sprzedażą. Uczciwa firma handlowa udostępni swoje dane.
Ważne!
• Nie wierzmy we wszystko co przeczytamy! Super oferta, zaniżona cena - to sygnały, które mogą świadczyć, że mamy do czynienia z oszustwem. Sprawdzajmy dokładnie każdą taką ofertę.
• Korzystajmy ze sprawdzonych portali sprzedażowych.
• Nie odpowiadajmy na oferty „super okazji”, przesyłane na e-maila. Pod żadnym pozorem nie otwierajmy załączonych w takich wiadomościach linków.
Autor: sierż. Renata Soból