Nowy sposób działania oszustów – apelujemy o czujność i ostrożność!
W poniedziałek (25.08) do przysuskiej komendy zgłosił się 77–letni mieszkaniec powiatu przysuskiego, który padł ofiarą oszustwa. Oszust poprosił o zwrot środków, które jego księgowa rzekomo przelała przez pomyłkę. Apelujemy o czujność, szczególnie do osób w wieku senioralnym, nie dajmy się zmanipulować i oszukać.
W miniony poniedziałek 77-letni mieszkaniec powiatu przysuskiego w Komendzie Powiatowej Policji w Przysusze zgłosił zawiadomienie o oszustwie. Oznajmił, że na jego telefon zadzwonił mężczyzna, podając się za osobę prywatną i twierdząc, że jego księgowa omyłkowo przelała na konto seniora pieniądze. Poprosił o zwrot środków, wysyłając linki i instruując, by podawać kody autoryzacyjne z banku. Dodatkowo ostrzegł, że mogą dzwonić pracownicy banku i polecił zapewniać ich, że wszystkie przelewy wykonywane są świadomie. Niestety, pokrzywdzony zastosował się do wskazówek, a swoje straty oszacował na prawie 30 tysięcy złotych. Więcej pieniędzy nie udało się wyłudzić, ponieważ bank zablokował konto mężczyzny oraz wysłał mu ostrzeżenie o tym, że prawdopodobnie został oszukany. Teraz przysuscy policjanci prowadzą czynności w tej sprawie.
Apelujemy o ostrożność!
- Nigdy nie klikajmy w nieznane linki i nie podawajmy kodów potwierdzających obcym osobom.
- Nie ufajmy rozmówcom telefonicznym, którzy wywierają presję, proszą o szybkie działanie czy o zwrot rzekomo przelanych pieniędzy.
- Zweryfikujmy rozmówcę – zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, skontaktujmy się osobiście z rodziną, bankiem lub instytucją, której rzekomo dotyczy sprawa.
- Nie ignorujmy ostrzeżeń ze strony banku.
Policja apeluje – bądźmy czujni i nie dajmy się oszukać!
Autor: sierż. Aleksandra Bałtowska