Służba kontraktowa

Ogłoszenie Komendanta Wojewódzkiego Policji zs. w Radomiu o rozpoczęciu rekrutacji do służby w Policji w 2025 roku na terenie województwa mazowieckiego na okres służby kontraktowej wobec kandydatów do służby w Policji byłych funkcjonariuszy Policji, którzy w dniu zwolnienia ze służby w Policji posiadali policyjny stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji

Data publikacji 15.01.2025

Planowane terminy rozpoczęcia służby kontraktowej (przyjęcia do służby) dla osób, które ukończyły postępowanie kwalifikacyjne wyznaczone zostały na następujące dni:

  • 27 lutego
  • 15 kwietnia
  • 12 maja
  • 7 lipca            
  • 28 sierpnia
  • 16 września
  • 23 października
  • 25 listopada
  • 30 grudnia          

w pierwszej kolejności przyjęcia będą realizowane do następujących jednostkach:

  • Oddziałach Prewencji Policji w Płocku,  Radomiu
  •  
  • Samodzielnym Pododdziale Prewencji Policji w Ostrołęce
  •  
  • Komendach Powiatowych Policji w Sochaczewie, Żyrardowie

Przyjęcia do pozostałych jednostek województwa mazowieckiego tj. do:

  • Komend Miejskich Policji w: Ostrołęce, Płocku, Radomiu, Siedlcach
  • Komend Powiatowych Policji w: Białobrzegach, Ciechanowie, Garwolinie, Gostyninie, Grójcu, Kozienicach, Lipsku, Łosicach, Makowie Mazowieckim, Mławie, Ostrowi Mazowieckiej, Płońsku, Przasnyszu, Przysusze, Pułtusku, Sierpcu, Sokołowie Podlaskim, Szydłowcu, Węgrowie, Wyszkowie, Zwoleniu, Żurominie

uzależnione będą od liczby wakatów w jednostkach oraz uzasadnionych potrzeb kadrowych.

Komendant Główny Policji na podstawie bieżącej analizy fluktuacji kadr w Policji przeprowadzanej w 2025 roku, może dokonywać modyfikacji wskazanych wyżej terminów przyjęć do służby w Policji.

 

SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:

  • obywatel polski o nieposzlakowanej opinii
  • nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
  • korzystający z pełni praw publicznych
  • posiadający co najmniej średnie wykształcenie lub średnie branżowe
  • posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować
  • dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych
    w przepisach o ochronie informacji niejawnych

 

Osoby podlegające rejestracji i kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (potwierdzony adnotacją w książeczce wojskowej lub zaświadczeniem z Wojskowego Centrum Rekrutacji).

Osoby zainteresowane  przyjęciem  do  służby  w  Policji  powinny  złożyć  OSOBIŚCIE w Komendzie Miejskiej / Powiatowej Policji lub w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji z/s w Radomiu ul. 11 - ego Listopada 37/59 w poniedziałek, środę, czwartek, piątek w godz. 730 - 1530 oraz we wtorek, w godz. 730-1800.

Osoby zainteresowane pełnieniem służby w Oddziale Prewencji Policji w Radomiu, Oddziale Prewencji Policji w Płocku lub Samodzielnym Pododdziale Prewencji Policji w Ostrołęce (w tym do SPPP Ostrołęka z miejscem pełnienia służby w Siedlcach) dokumenty składają w Komendzie Miejskiej / Powiatowej Policji lub w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji z/s w Radomiu


Informacje dotyczące procedury kwalifikacyjnej można uzyskać pod numerami tel. 47 701 20 15, 47 701 31 19, 47 701 31 20, 47 701 20 63, 47 701 20 64, 47 701 20 04.

NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
    z siedzibą w Radomiu
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) 
  • kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • świadectwo ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał dokumentu do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • dokument potwierdzający posiadanie stopnia policyjnego w korpusie co najmniej oficerów młodszych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
  • kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.

 

Postępowanie prowadzone wobec byłych funkcjonariuszy, którzy w dniu zwolnienia ze służby w Policji posiadali policyjny stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji oraz złożyli wymagane dokumenty - składa się z następujących etapów:

  • złożenia podania o przyjęcie do służby, kwestionariusza osobowego kandydata do służby w Policji, a także dokumentów stwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierających dane o uprzednim zatrudnieniu,
  • rozmowy kwalifikacyjnej,
  • ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
  • sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
  • postępowania sprawdzającego określonego w przepisach o ochronie informacji niejawnych - w przypadku braku odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa.

WAŻNE:

  • Kontrakt zawiera się na okres od 3 do 5 lat. Zawarcie kontraktu z tą samą osobą może nastąpić najwyżej dwukrotnie.
  • Kandydat zobowiązany jest okazać na każdorazowe żądanie pracownika doboru: dowód osobisty.

 Wypełnioną ankietę bezpieczeństwa kandydat składa w miejscu i terminie wyznaczonym w toku postępowania kwalifikacyjnego.

 

Formularz kwestionariusza osobowego i ankiety bezpieczeństwa osobowego można pobrać w każdej komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji, komendzie powiatowej/miejskiej Policji lub ze strony internetowej www.policja.pl.

PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI W ZAKRESIE WYKSZTAŁCENIA:

Lp.

Preferencje z tytułu wykształcenia

Liczba punktów

1.

Wykształcenie wyższe co najmniej z tytułem zawodowym licencjata, inżyniera lub równorzędnym uzyskanym po ukończeniu studiów w zakresie informatyki, obejmujące kształceniem zagadnienia specjalistyczne takie jak: sztuczna inteligencja, inżynieria oprogramowania, języki programowania, bazy danych, programowanie aplikacji użytkowych, cyberbezpieczeństwo, inżynieria danych, inżynieria oprogramowania, telekomunikacja, teleinformatyka, inteligentne systemy, analiza ruchu sieciowego, zarządzanie sieciami komputerowymi oraz serwerami

10

2.

Tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny

8

3.

Tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny

7

4.

Wykształcenie średnie, średnie branżowe – ukończenie liceum ogólnokształcącego, technikum lub branżowej szkoły II stopnia w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania Policji, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania

7

PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI W ZAKRESIE POSIADANYCH UMIEJĘTNOŚCI:

Lp.

Preferencje z tytułu umiejętności

Liczba punktów

1.

Tytuł ratownika, ratownika medycznego albo pielęgniarki systemu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r.  o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1720 z późn. zm.)

6

2.

Uprawnienia do wykonywania prac podwodnych określone w ustawie z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 612)

6

3.

Prawo jazdy kategorii „A”

5

4.

Prawo jazdy kategorii „C”

5

5.

Prawo jazdy kategorii „C+E”

5

6.

Uprawnienia ratownika górskiego określone w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 1425 z późn. zm.)

5

7.

Uprawnienia ratownika wodnego

5

8.

Uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych określone w rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej (Dz. U. poz. 460 z późn. zm.)

5

9.

Uprawnienia instruktora sportów walki (np. zapasy, judo, karate, boks), strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych

4

10.

Dokument potwierdzający stopień znajomości języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia

4

11.

Dokument potwierdzający stopień znajomości kolejnego języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia

2

 

INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ DOSTĘPNE SĄ na stronie internetowej Komendy Głównej Policji (www.policja.pl) oraz Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu (www.mazowiecka.policja.gov.pl)

Złożone dokumenty nie będą odsyłane.

 

Powrót na górę strony