Aktualności

ŻYRARDOWSCY POLICJANCI PROMOWALI SŁUŻBĘ NA TARGACH PRACY

Data publikacji 25.10.2023

Jak wygląda służba w Policji? Jakie warunki musi spełniać kandydat do służby? Jak wyglądają poszczególne etapy rekrutacji? Na te i wiele innych pytań odpowiadali żyrardowscy policjanci podczas Targów Pracy, które wczoraj odbyły się w Zespole Szkół nr 1 w Żyrardowie.

Wczoraj (25.10)  w hali sportowej ,,Elektryk” w Żyrardowie odbyły się zorganizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Żyrardowie Targi Pracy. Swoje stoisko mieli także policjanci z miejscowej komendy, którzy promowali swoją służbę i zachęcali do związania przyszłości z Policją. Udzielaliśmy informacji na temat tego jakie warunki należy spełniać, aby zostać policjantem, a także jak przebiega procedura doboru do służby w Policji. Funkcjonariusze odpowiadali na wszystkie nurtujące pytania, między innymi te dotyczące zarobków i warunków służby. Wybierając swoją przyszłość, warto wiedzieć, że Policja oferuje szeroki wachlarz możliwości rozwoju.

Przypominamy, że każdy, kto chciałby wstąpić w szeregi naszej formacji musi spełnić następujące wymagania:

  • posiadać polskie obywatelstwo,
  • posiadać nieposzlakowaną opinię,
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • korzystać z pełni praw publicznych,
  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  • posiadać odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
  • dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
  • osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.

 

Krok pierwszy to złożenie dokumentów niezbędnych do przyjęcia.

Dokumenty należy składać w Zespole Kadr i Szkolenia  Komendy Powiatowej Policji w Żyrardowie ul. Chopina 4-6 lub w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji z/s w Radomiu.

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) 
  • kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
  • kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
  • kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową
  • kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów    

Kandydat zobowiązany jest okazać na każdorazowe żądanie pracownika doboru dowód osobisty.

 W momencie złożenia dokumentów rozpoczyna się postępowanie kwalifikacyjne.

autor: st. sierż. Patrycja Sochacka

 

 

 

Powrót na górę strony