Praca w służbie cywilnej
SŁUŻBA CYWILNA
Rolę służby cywilnej w działalności państwa określa artykuł 153 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Wymienia się w nim cztery podstawowe warunki właściwego wypełniania obowiązków służbowych przez urzędników administracji rządowej.
"W celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa w urzędach administracji rządowej działa korpus służby cywilnej"
Konkretyzacją tego przepisu konstytucyjnego jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. Szczegółowo określa ona zasady, systemy i mechanizmy służące budowaniu nowoczesnej, profesjonalnej, sprawnej i efektywnej administracji rządowej.
Służba cywilna to system wartości norm, procedur i instytucji stworzony w celu wykonywania zadań państwa przez działający w jego strukturach korpus służby cywilnej.
Przyjęcia do pracy są realizowane w oparciu o ustawę z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. nr 227, poz.1505 z dn. 23.12.2008 r.)
Pracownikiem służby cywilnej może zostać osoba, która spełnia wymagania artykułu 4 ustawy, a więc:
- jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art.5;
- korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy;
- cieszy się nieposzlakowaną opinią.
Nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej
Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy zamieszczane są w Biuletynie Służby Cywilnej, na stronie internetowej Departamentu Służby Cywilnej KPRM oraz na stronach Biuletynów Informacji Publicznej poszczególnych jednostek Policji (wykaz jednostek).
Od 1 czerwca 2016 r. wszystkie ogłoszenia o wolnych stanowiskach w służbie cywilnej będą publikowane na nowej stronie: https://nabory.kprm.gov.pl Witryna jest dostosowana do wyświetlania na telefonach komórkowych i daje większe możliwości przeszukiwania bazy ogłoszeń. Osoby zainteresowane wybranym rodzajem ogłoszeń mogą przez nią zamówić e-mailowe powiadomienia o nowych ofertach.
UWAGA: ogłoszenia opublikowane przed 1 czerwca 2016 r. oraz ich wyniki będą dostępne tylko na starej stronie: https://ogloszenia.kprm.gov.pl
Informacje o wolnych miejscach pracy
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
046-858-21-06 lub 046-858-21-05
Ogłoszenie o wolnym stanowisku w służbie cywilnej zawiera następujące informacje:
- nazwę i adres urzędu,
- określenie stanowiska pracy,
- liczbę lub wymiar etatu,
- opis stanowiska pracy, wymagania konieczne do jego zajmowania oraz zakres wykonywania na nim zadań,
- wymagane wykształcenie,
- wymagane dokumenty i oświadczenia,
- termin i miejsce składania ofert pracy.
Stosunek pracy pracownika służby cywilnej nawiązuje się na podstawie umowy o pracę. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej umowę o pracę zawiera się na czas określony.
Do otwarcia plików potrzebny jest ADOBE READER firmy www.adobe.com