Praca w służbie cywilnej

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Praca w służbie cywilnej

Data publikacji 30.11.2016

SŁUŻBA CYWILNA

 

Rolę służby cywilnej w działalności państwa określa artykuł 153 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Wymienia się w nim cztery podstawowe warunki właściwego wypełniania obowiązków służbowych przez urzędników administracji rządowej.

"W celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa w urzędach administracji rządowej działa korpus służby cywilnej"

Konkretyzacją tego przepisu konstytucyjnego jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. Szczegółowo określa ona zasady, systemy i mechanizmy służące budowaniu nowoczesnej, profesjonalnej, sprawnej i efektywnej administracji rządowej.
Służba cywilna to system wartości norm, procedur i instytucji stworzony w celu wykonywania zadań państwa przez działający w jego strukturach korpus służby cywilnej.

Przyjęcia do pracy są realizowane w oparciu o ustawę z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. nr 227, poz.1505 z dn. 23.12.2008 r.)


Pracownikiem służby cywilnej może zostać osoba, która spełnia wymagania artykułu 4 ustawy, a więc:

  • jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art.5;
  • korzysta z pełni praw publicznych,
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy;
  • cieszy się nieposzlakowaną opinią.

Nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej

Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy zamieszczane są w Biuletynie Służby Cywilnej, na stronie internetowej Departamentu Służby Cywilnej KPRM oraz na stronach Biuletynów Informacji Publicznej poszczególnych jednostek Policji (wykaz jednostek).

 

Od 1 czerwca 2016 r. wszystkie ogłoszenia o wolnych stanowiskach w służbie cywilnej będą publikowane na nowej stronie:    https://nabory.kprm.gov.pl    Witryna jest dostosowana do wyświetlania na telefonach komórkowych i daje większe możliwości przeszukiwania bazy ogłoszeń. Osoby zainteresowane wybranym rodzajem ogłoszeń mogą przez nią zamówić e-mailowe powiadomienia o nowych ofertach.
UWAGA: ogłoszenia opublikowane przed 1 czerwca 2016 r. oraz ich wyniki będą dostępne tylko na starej stronie: https://ogloszenia.kprm.gov.pl 

 

Informacje o wolnych miejscach pracy 
 


Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 
046-858-21-06 lub 046-858-21-05

 

Ogłoszenie o wolnym stanowisku w służbie cywilnej zawiera następujące informacje:

  • nazwę i adres urzędu,
  • określenie stanowiska pracy,
  • liczbę lub wymiar etatu,
  • opis stanowiska pracy, wymagania konieczne do jego zajmowania oraz zakres wykonywania na nim zadań,
  • wymagane wykształcenie,
  • wymagane dokumenty i oświadczenia,
  • termin i miejsce składania ofert pracy.

Stosunek pracy pracownika służby cywilnej nawiązuje się na podstawie umowy o pracę. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej umowę o pracę zawiera się na czas określony.

Do otwarcia plików potrzebny jest ADOBE READER firmy www.adobe.com

Powrót na górę strony