Aktualności

Ostrzegamy! Fałszywy pracownik banku wyłudził blisko 60 tys. zł. Mówił, że trzeba przelać pieniądze na inne konto

Data publikacji 21.08.2024

Garwolińska Policja ostrzega przed oszustami, podającymi się za pracowników banku. Mieszkanka powiatu garwolińskiego podczas rozmowy telefonicznej została zmanipulowana przez przestępców. W obawie przed wyciekiem jej danych osobowych, na które ktoś rzekomo złożył wniosek o kredyt, dokonała kilku wpłat do wpłatomatu przy pomocy kodów do szybkich transakcji, podanych przez oszusta. W ten sposób pokrzywdzona straciła blisko 60 tys. zł.

Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosiła się pokrzywdzona, od której oszuści wyłudzili blisko 60 tysięcy złotych. Do mieszkanki powiatu garwolińskiego zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Głos w słuchawce poinformował, że jej dane osobowe wyciekły i został na nie złożony wniosek o kredyt. Kiedy kobieta odpowiedział, że nie składała takiego wniosku, rozmówca wmówił jej, że w takiej sytuacji najlepiej będzie przelać pieniądze na inne konto.

Kobieta zgodnie z instrukcją dokonała kilku wpłat do wpłatomatu na kwotę 50 tys. zł, używając podanych przez rzekomego pracownika banku kodów do szybkich płatności. Po tym mężczyzna, z którym rozmawiała polecił, aby weszła do banku i resztę posiadanych na rachunku środków przelała na wskazane przez niego konto. Pokrzywdzona w trakcie wykonywania tej transakcji w placówce banku usłyszała od prawdziwego pracownika, że odbiorcą przelewu jest osoba o imieniu „Petro”. Kobieta nabrała podejrzeń i przerwała płatność. W banku dowiedziała się również, że nikt z pracowników nie kontaktował się z nią telefonicznie i prawdopodobnie padła ofiarą oszustwa. Dodatkowo okazało się, że przestępcy z jej konta dokonali jeszcze trzech innych wypłat po 3 tys. zł.

Policja nieustannie ostrzega - hakerzy  posługują się metodą phishingu, dzięki której podszywają się pod znane numery biur obsługi banków, firm a nawet Policji. Jeśli usłyszysz, że Twoje konto w banku jest zagrożone – rozłącz się i sam skontaktuj się z bankiem. Poinformuj o próbie oszustwa. Nie daj się oszukać, zachowaj dystans, ostrożność, weryfikuj informacje, jakie otrzymujesz.

podkom. Małgorzata Pychner/KPP w Garwolinie

Powrót na górę strony