Kampania SMART STOP wspólnie z radomskimi siatkarzami. Sportowcy i policjanci oznaczyli przejścia dla pieszych
Mazowiecka drogówka kontynuuje kampanię społeczną „Smart Stop”, której celem jest zwrócenie uwagi uczestnikom ruchu drogowego, jak nierozważne korzystanie z telefonów komórkowych może być niebezpieczne i tragiczne w skutkach. W działania mazowieckich policjantów włączyli się siatkarze Cerradu Czarnych Radom.
Jak podkreślają organizatorzy kampanii, wyobraźnia przydaje się nie tylko za kierownicą, ale też na pasach. Policjanci i siatkarze będą promować zasadę: „nie odcinaj się od rzeczywistości”. Adresatami kampanii są przede wszystkim niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, w tym dzieci i młodzież, ale także ich rodzice i dziadkowie.
Kampania realizowana będzie głównie w szkołach, gdzie przedstawiciele Policji zaprezentują spot „Smart Stop”, przygotowany podczas tegorocznego Kameralnego Lata, które odbyło się w Radomiu. Jednym z elementów kampanii będzie przypominanie niechronionym użytkownikom dróg o odpowiedzialnym posługiwaniu się smartfonami poprzez informacje, które pojawią się przed przejściami dla pieszych.
W działania mazowieckiej drogówki włączyli się także siatkarze Cerradu Czarnych Radom, którym spodobał się pomysł kampanii społecznej. Informacja o ostrożnym użytkowaniu telefonów komórkowych m.im. przez pieszych pojawi się na meczach rozgrywanych przez drużynę z siatkarskiej elity. Pierwszym z nich będzie Międzynarodowy Turniej Piłki Siatkowej, który w hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Radomiu rozegrany zostanie już 9-11 września. Kolejny to Turniej Partnerstwa Regionalnego, którego gospodarzami będą Kozienice i Starachowice. Obok zespołu z Radomia w dniach 23-25 września zagrają: Espadon Szczecin, Indykpol AZS Olsztyn i Cuprum Lubin.
Wczoraj radomscy siatkarze: Bartłomiej Bołądź, Piotr Filipowicz i Michał Kędzierski wspólnie z mundurowymi z KWP zs. w Radomiu oraz wiceprezydentem Radomia – Konradem Frysztakiem, przy pomocy specjalnej fluorescencyjnej farby, nanieśli na chodnikach ostrzeżenia z przewodnim hasłem kampanii „Smart Stop”. Napisy takie pojawią się teraz przed przejściami dla pieszych, gdzie pojawia się dużo młodzieży, w tym przed radomskimi uczelniami.
Z badania przeprowadzonego przez brytyjską organizację IAM (Institute of Advanced Motorists) wynika, że sms-owanie skraca czas reakcji o 37,6%, a sprawdzanie statusów w serwisach społecznościowych o 37,4%.