Aktualności

Uwierzyła w historię opowiedzianą przez fałszywego pracownika banku i straciła ponad 30 tysięcy złotych

Data publikacji 20.12.2023

Oszuści nie odpuszczają. Tym razem ich ofiarą padła 39-latka z powiatu przasnyskiego. Kobieta odebrała telefon od oszusta podszywającego się pod pracownika banku, który przekonał kobietę, że ktoś próbował zaciągnąć na jej dane pożyczkę i pieniądze na koncie są zagrożone. Wystraszona kobieta zgodnie ze wskazówkami rozmówcy wpłaciła swoje pieniądze na wskazane przez oszusta konto. W ten sposób mieszkanka powiatu przasnyskiego straciła ponad 30 000 złotych.

W poniedziałek (18.12) mieszkanka Przasnysza odebrała telefon od rzekomej pracownicy banku z informacją, że na jej koncie był próba wzięcia pożyczki w kwocie 6700 zł. Pracownica banku poinformowała 39-latkę, że przełączy ją do specjalisty działu bezpieczeństwa, który pokieruje ją i powie co dalej musi zrobić, by ochronić swoje pieniądze. „Specjalista” polecił przasnyszance, aby swoje oszczędności przelała na bezpieczny rachunek bankowy. Kobieta nie mogła przelać całych środków, ponieważ ograniczał to limit przelewu. Rozmówca polecił 39-latce, aby pozostałe oszczędności przelała za pomocą kodu mobilnej płatności elektronicznej. Kobieta w trosce o swoje pieniądze wykonywała polecenia specjalisty z banku. Środki pieniężne przelała na nowe bezpieczne konto techniczne, następnie przekazała rozmówcy trzy kody mobilnej płatności elektronicznej, potwierdzając za pomocą aplikacji wykonane przelewy. Była przekonana, że w ten sposób ochroni swoje oszczędności przed kradzieżą. Wszystkie transakcje wykonywała sama za pośrednictwem aplikacji bankowej. Tym razem oszuści nie kazali instalować żadnych dodatkowych aplikacji ani programów. Zmanipulowali kobietę, która uwierzyła, że to jedyny sposób by nie została okradziona.

W wyniku tego oszustwa mieszkanka Przasnysza straciła ponad 30 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje wypłacanie i wpłacanie pieniędzy jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

mł. asp. Ilona Cichocka/KPP Przasnysz

Powrót na górę strony