Ogłoszenie Komendanta Wojewódzkiego Policji z siedzibą w Radomiu o rozpoczęciu procedury doboru kandydatów ubiegajacych się o przyjęcie do służby - byli funkcjonariusze Policji którzy w trakcie pełnienia służby uzyskali minimum kwalifikacje zawodowe podstawowe
UWAGA !!!
Osoby zainteresowane przystąpieniem do procedury rekrutacji mogą składać dokumenty niezbędne do wszczęcia postępowania kwalifikacyjnego w jednostkach miejskich/powiatowych Policji województwa mazowieckiego lub w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia KWP zs. w Radomiu:
- osobiście, po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu z pracownikiem Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia KWP zs. w Radomiu tel. - 47 701 31 19, 47 701 31 20
- osobiście, w komórce kadrowej komendy miejskiej/powiatowej Policji (dane kontaktowe dostępne na stronie mazowiecka.policja.gov.pl w zakładce Służba w Policji „Informacja dot. przyjmowania dokumentów do służby w Policji w garnizonie mazowieckim”)
Komendant Wojewódzki Policji z siedzibą w Radomiu
ogłasza rozpoczęcie procedury doboru dla byłych funkcjonariuszy Policji którzy w trakcie pełnienia służby uzyskali minimum kwalifikacje zawodowe podstawowe
Planowane przyjęcia do służby w Policji w 2024 roku:
- 30 grudnia
Oddział Prewencji Policji w:
Płocku, Radomiu
Samodzielny Pododdział Prewencji Policji w Ostrołęce
Komendach Miejskich Policji w:
Ostrołęce, Płocku, Radomiu, Siedlcach
Komendach Powiatowych Policji w:
Białobrzegach, Ciechanowie, Garwolinie, Gostyninie, Grójcu, Kozienicach, Lipsku, Łosicach, Makowie Mazowieckim, Mławie, Ostrowi Mazowieckiej, Płońsku, Przasnyszu, Przysusze, Pułtusku, Sierpcu, Sochaczewie, Sokołowie Podlaskim, Szydłowcu, Węgrowie, Wyszkowie, Zwoleniu, Żurominie, Żyrardowie
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii
- nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
- korzystający z pełni praw publicznych
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie lub średnie branżowe
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych
w przepisach o ochronie informacji niejawnych
Ponadto osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Osoby zainteresowane przyjęciem do służby w Policji powinny złożyć OSOBIŚCIE w Komendzie Miejskiej / Powiatowej Policji lub w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji z/s w Radomiu ul. 11 - ego Listopada 37/59 w poniedziałek, środę, czwartek, piątek w godz. 7 30 - 15 30 oraz we wtorek, w godz. 7 30 - 17 00 .
Informacje można uzyskać pod numerami tel. 047 701 31 19, 047 701 31 20, 047 701 20 63, 047 701 20 64, 047 701 20 04.
NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
z siedzibą w Radomiu - wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B)
- kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
- kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
- kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową
- kopie w postaci papierowej świadectwa ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
- kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów
Kandydat zobowiązany jest okazać na każdorazowe żądanie pracownika doboru: dowód osobisty.
Wypełnioną ankietę bezpieczeństwa kandydat składa w miejscu i terminie wyznaczonym w toku postępowania kwalifikacyjnego.
Formularz kwestionariusza osobowego i ankiety bezpieczeństwa osobowego można pobrać w każdej komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji, komendzie powiatowej/miejskiej Policji lub ze strony internetowej www.policja.pl.
PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI
W ZAKRESIE WYKSZTAŁCENIA:
Lp. |
Preferencje z tytułu wykształcenia |
Liczba punktów |
1. |
Wykształcenie wyższe co najmniej z tytułem zawodowym licencjata, inżyniera lub równorzędnym uzyskanym po ukończeniu studiów w zakresie informatyki, obejmujące kształceniem zagadnienia specjalistyczne takie jak: sztuczna inteligencja, inżynieria oprogramowania, języki programowania, bazy danych, programowanie aplikacji użytkowych, cyberbezpieczeństwo, inżynieria danych, inżynieria oprogramowania, telekomunikacja, teleinformatyka, inteligentne systemy, analiza ruchu sieciowego, zarządzanie sieciami komputerowymi oraz serwerami |
10 |
2. |
Tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny |
8 |
3. |
Tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny |
7 |
4. |
Wykształcenie średnie, średnie branżowe – ukończenie liceum ogólnokształcącego, technikum lub branżowej szkoły II stopnia w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania Policji, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania |
7 |
PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI
W ZAKRESIE POSIADANYCH UMIEJĘTNOŚCI:
Lp. |
Preferencje z tytułu umiejętności |
Liczba punktów |
1. |
Tytuł ratownika, ratownika medycznego albo pielęgniarki systemu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1720 z późn. zm.) |
6 |
2. |
Uprawnienia do wykonywania prac podwodnych określone w ustawie z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 612) |
6 |
3. |
Prawo jazdy kategorii „A” |
5 |
4. |
Prawo jazdy kategorii „C” |
5 |
5. |
Prawo jazdy kategorii „C+E” |
5 |
6. |
Uprawnienia ratownika górskiego określone w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 1425 z późn. zm.) |
5 |
7. |
Uprawnienia ratownika wodnego |
5 |
8. |
Uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych określone w rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej (Dz. U. poz. 460 z późn. zm.) |
5 |
9. |
Uprawnienia instruktora sportów walki (np. zapasy, judo, karate, boks), strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych |
4 |
10. |
Dokument potwierdzający stopień znajomości języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia |
4 |
11. |
Dokument potwierdzający stopień znajomości kolejnego języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia |
2 |
INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ DOSTĘPNE SĄ na stronie internetowej Komendy Głównej Policji (www.policja.pl) oraz Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu (www.mazowiecka.policja.gov.pl)
Podstawę prawną procedury kwalifikacyjnej stanowi rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 marca 2023 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji
(Dz. U. z 2023 r. poz. 606).
Złożone dokumenty nie będą odsyłane.
Etapy postępowania kwalifikacyjnego prowadzonego wobec byłego funkcjonariusza, który
w trakcie służby uzyskał kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz złożył wymagane dokumenty :
- przed upływem 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
- po upływie 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- test sprawności fizycznej
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
- niezależnie od daty wystąpienia ze służby, jeżeli kandydat posiada stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
Ponadto byli funkcjonariusze Policji:
- będą mianowani na stałe, jeżeli przed zwolnieniem ze służby byli mianowani na stałe
- nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe
- posiadają pierwszeństwo w przyjęciu do służby w Policji
Służba kontraktowa dla byłych funkcjonariuszy
Postępowanie w tym trybie prowadzone jest wobec byłego funkcjonariusza na zasadach ogólnych (etapy postępowania zostały opisane powyżej).
Najważniejsze informacje na temat tej służby to:
- mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym
- policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji
- kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat
- zawarcie kontraktu z tą samą osobą może nastąpić najwyżej dwukrotnie
- możliwość wystąpienia z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt
- w przypadku przejęcia do służby kontraktowej emeryta policyjnego prawo do emerytury nie ulega zawieszeniu
- okres służby kontraktowej nie będzie stanowił podstawy do ponownego ustalenia wymiaru emerytury policyjnej oraz jej wysokości poprzez doliczenie w wymiarze świadczenia okresów służby kontraktowej
- byli funkcjonariusze Policji nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli wcześniej uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe. Uzyskane wcześniej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stopnia policyjnego będą uznawane