Zostań Policjantem na Mazowszu

Powrót do służby

Data publikacji 18.03.2025

 

Rekrutacja dla byłych funkcjonariuszy Policji

 

Postępowanie w tym trybie prowadzone jest wobec byłego funkcjonariusza, który
w trakcie służby uzyskał kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz złożył wymagane dokumenty.

1. Przed upływem 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:

  • złożenie wymaganych dokumentów
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • komisja lekarska
  • postępowanie sprawdzające

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
    z siedzibą w Radomiu
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) 
  • kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • świadectwo ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał dokumentu do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.

2. Po upływie 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:

  • złożenie wymaganych dokumentów
  • test sprawności fizycznej
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • komisja lekarska
  • postępowanie sprawdzające

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
    z siedzibą w Radomiu
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) 
  • kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • świadectwo ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał dokumentu do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.

3. Niezależnie od daty wystąpienia ze służby, jeżeli kandydat posiada stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:

  • złożenie wymaganych dokumentów
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • komisja lekarska
  • postępowanie sprawdzające

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
    z siedzibą w Radomiu
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B) 
  • kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • świadectwo ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał dokumentu do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • dokument potwierdzający posiadanie stopnia policyjnego w korpusie co najmniej oficerów młodszych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
  • kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
  • kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.

 

Wobec kandydatów,  którzy posiadają aktualne odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa nie będzie przeprowadzany etap: postępowanie sprawdzające, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych.

Kandydat – były funkcjonariusz podczas rozmowy kwalifikacyjnej  jest oceniany z dwóch obszarów: motywacja do podjęcia służby w Policji i społeczna postawa wobec ludzi.

Powrót na górę strony