Służba kontraktowa - byli funkcjonariusze
Służba kontraktowa dla byłych funkcjonariuszy
Służba kontraktowa w Policji to możliwość powrotu do służby w szeregach Policji w nowoczesnej i elastycznej formie, dostosowanej do indywidualnych potrzeb oraz umiejętności byłych funkcjonariuszy.Dla byłych funkcjonariuszy Policji utworzono możliwość ponownego podjęcia służby
w charakterze kontraktowym. To rozwiązanie daje szansę na kontynuowanie służby w Policji bez konieczności przechodzenia przez standardową procedurę rekrutacyjną, oraz bez utraty do posiadanych praw emerytalnych.
Służba kontraktowa realizowana będzie przede wszystkim w Oddziale Prewencji Policji w Radomiu, Oddziale Prewencji Policji w Płocku, Samodzielnym Pododdziale Policji w Ostrołęce, Komendach Powiatowych Policji w Sochaczewie, Żyrardowie
Przyjęcia do pozostałych jednostek województwa mazowieckiego tj. do:
Komend Miejskich Policji w: Ostrołęce, Płocku, Radomiu, Siedlcach, Komend Powiatowych Policji w: Białobrzegach, Ciechanowie, Garwolinie, Gostyninie, Grójcu, Kozienicach, Lipsku, Łosicach, Makowie Mazowieckim, Mławie, Ostrowi Mazowieckiej, Płońsku, Przasnyszu, Przysusze, Pułtusku, Sierpcu, Sokołowie Podlaskim, Szydłowcu, Węgrowie, Wyszkowie, Zwoleniu, Żurominie
uzależnione będą od liczby wakatów w jednostkach oraz uzasadnionych potrzeb kadrowych.
Najważniejsze uregulowania:
• prawo do emerytury nie ulega zawieszeniu,
• emerytura nie zostanie zmniejszona z uwagi na osiąganie dodatkowego przychodu,
• mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy tj. kontraktu między kandydatem
a właściwym przełożonym,
• kontrakt zawiera się na okres od 3 do 5 lat i można jednorazowo go ponowić,
• za służbę otrzymuje się uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami o charakterze stałym, tj. dodatek służbowy,
za stopień oraz stażowy,
• zaszeregowanie nastąpi jedynie w korpusie szeregowych Policji, (z zachowaniem stopnia służbowego),
• policjantowi w służbie kontraktowej nie będzie przysługiwało m.in. świadczenie za długoletnią służbę
po 15 latach służby oraz motywacyjne po osiągnięciu 25 lat służby albo 28 lat i 6 miesięcy służby, nagroda jubileuszowa czy odprawa,
Decydując się ponownie założyć policyjny mundur kandydaci nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe oraz kurs podstawowy zawodowy dla służby kontraktowej.
Postępowanie kwalifikacyjne dla byłych funkcjonariuszy, którzy złożą akces ponownego do niej wstąpienia, jeżeli podczas pełnienia służby w Policji uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe.
1. Przed upływem 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
z siedzibą w Radomiu - wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B)
- kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- świadectwo ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał dokumentu do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.
2. Po upływie 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- test sprawności fizycznej
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
z siedzibą w Radomiu, - wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B),
- kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- świadectwo ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał dokumentu do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.
3. Niezależnie od daty wystąpienia ze służby, jeżeli kandydat posiada stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji - postępowanie kwalifikacyjne składa się
z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji
z siedzibą w Radomiu - wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B)
- kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- świadectwo ukończenia szkolenia zawodowego podstawowego - oryginał dokumentu do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- dokument potwierdzający posiadanie stopnia policyjnego w korpusie co najmniej oficerów młodszych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru
- kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopia posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.
Pliki do pobrania
-
Ogłoszenie - SŁUŻBA KONTRAKTOWA DLA BYŁYCH FUNKCJONARIUSZY DO 5 LAT OD WYSTĄPIENIA ZE SŁUŻBY.
251.56 KB
-
Ogłoszenie - SŁUŻBA KONTRAKTOWA DLA BYŁYCH FUNKCJONARIUSZY PO UPŁYWIE 5 LAT OD WYSTĄPIENIA ZE SŁUŻBY.
251.69 KB
-
Ogłoszenie - SŁUŻBA KONTRAKTOWA DLA BYŁYCH FUNKCJONARIUSZY, KTÓRZY W DNIU ZWOLNIENIA ZE SŁUZBY W POLICJI POSIADALI POLICYJNY STOPIEŃ W KORPUSIE CO NAJMNIEJ OFICERÓW MŁODSZYCH POLICJI.
251.95 KB