Straciła kilka tysięcy złotych, bo uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, że jej pieniądze są zagrożone
Po raz kolejny ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku i oferują rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy, namawiając do zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu lub przelewania środków na tzw. bezpieczne konta. Mieszkanka powiatu ciechanowskiego wierząc, że chroni swoje pieniądze straciła kilka tysięcy złotych. Pamiętaj! Jeśli otrzymasz telefon z banku z informacją, że twoje pieniądze są zagrożone, rozłącz się i jak najszybciej skontaktuj się z najbliższą placówką, aby zweryfikować otrzymaną informację!
W minioną środę (11.09) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Rzekomy konsultant w rozmowie telefonicznej poinformował kobietę, że zgromadzone na jej koncie pieniądze są zagrożone, ponieważ nieuprawniona osoba próbuje dokonać wypłaty środków. W celu uniknięcia kradzieży zaproponował kobiecie wdrożenie procedury zabezpieczenia pieniędzy. Wykonując polecenia oszusta, kobieta przekazała „konsultantowi” dwa kody do płatności mobilnych, wierząc, że to uchroni ją przed utratą oszczędności. Dzięki kodom oszust wypłacił z konta mieszkanki powiatu ciechanowskiego kilka tysięcy złotych. Postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą.
Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy rzekomy konsultant prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem.
- W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
- Za każdym razem weryfikujmy przychodzące połączenia – rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.
- Nie działajmy pod presją czasu, zwłaszcza gdy chodzi o przekazanie/przelanie pieniędzy.
- Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, że dzwoniąca osoba jest tym, za kogo się podaje, nie wahajmy się zawiadomić policję.
asp. Magda Sakowska/ KPP w Ciechanowie