Aktualności

Oszukana metodą „na pracownika banku” straciła prawie 50 tys. złotych podczas sprzedaży mebli w Internecie

Data publikacji 27.09.2024

Policjanci ostrzegają - sprzedając w Internecie, również możesz paść ofiarą oszustwa „na pracownika banku”. Prawie 50 tys. złotych straciła mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która wystawiła na sprzedaż meble. Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta, który twierdził, że ktoś włamał się na jej konto bankowe. Zainstalowała na swoim telefonie aplikację do zdalnej obsługi pulpitu, a następnie podała kilka kodów szybkiej płatności mobilnej. Apelujemy o ostrożność przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych!

Mieszkanka powiatu ciechanowskiego zamieściła w Internecie ogłoszenie dotyczące sprzedaży mebli. Tego samego dnia otrzymała wiadomość o sprzedaży wystawionych przez siebie przedmiotów, która zawierała link do odbioru płatności. Link przekierował kobietę do strony firmy kurierskiej, gdzie miała odebrać pieniądze za wystawione na sprzedaż przedmioty. Gdy to zrobiła, zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku, informując, że doszło do próby włamania na konto bankowe kobiety. „Konsultant” poinformował ją, że aby zabezpieczyć środki zgromadzone na rachunku bankowym, konieczne jest zainstalowanie na telefonie aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu. Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami rzekomego pracownika banku. Podała mu swoje dane wrażliwe, a następnie kilka kodów szybkiej płatności mobilnej.  Mieszanka powiatu ciechanowskiego wierzyła, że to chroni jej pieniądze. Gdy zauważyła, że z jej konta zniknęło prawie 50 tys. złotych, uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustwa.

Policjanci apelują o ostrożność przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa.  Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu.

Przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe czy przekazanie kodów systemu płatności mobilnych. Rozsądek i ograniczone zaufanie to podstawa w ochronie swoich oszczędności.

 

asp. Magda Sakowska/ KPP Ciechanów

Powrót na górę strony