Oszuści podali się za bankowców i polecili zainstalowanie aplikacji – ciechanowianin stracił prawie 10 tys. złotych
45-letni ciechanowianin odebrał telefon od oszusta podszywającego się pod pracownika banku, który przekonał mężczyznę, że ktoś próbował zaciągnąć na jej dane pożyczkę i pieniądze na koncie są zagrożone. Wystraszony 45-latek za namową rzekomego pracownika banku zainstalował aplikację, dzięki której oszuści uzyskali dostęp do jego konta bankowego, a następnie przekazał im kody systemu płatności mobilnych. W ten sposób stracił prawie 10 tys. złotych. Apelujemy o ostrożność i po raz kolejny przypominamy o tej metodzie działania oszustów!
W miniony poniedziałek (6.11) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosił się ciechanowianin, która padł ofiarą oszustwa. 45-latek odebrał telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika jednego z banków. Poinformował 45-latka, że ktoś próbował zaciągnąć na jego dane pożyczkę i pieniądze na koncie są zagrożone. Po chwili ciechanowianin odebrał kolejny telefon. Tym razem była to kobieta, również podająca się za pracownika banku. „Konsultantka” w celu ochrony środków zgromadzonych na rachunku bankowym, poleciła mężczyźnie zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu. Następnie, zgodnie z instrukcją mężczyzna przekazał rozmówczyni trzy kody systemu płatności mobilnych, dzięki którym oszuści wypłacili pieniądze w bankomacie we Wrocławiu. Gdy ciechanowianin skontaktował się z prawdziwymi pracownikami banku okazało się, że z jego konta zniknęło prawie 10 tys. złotych. Postępowanie w tej sprawie prowadzą teraz funkcjonariusze z Wydziału ds. Przestępczości Gospodarczej i Korupcji.
Policjanci apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa.
Przypominamy i ostrzegamy: pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego sms. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię banku. O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.
asp. Magda Zarembska