Stracił prawie 2 tys. złotych myśląc, że pomaga znajomemu
Policjanci apelują – zanim przekażesz komukolwiek kod systemu płatności mobilnej, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! 26-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego za namową osoby podającej się za jego znajomego wygenerował i zatwierdził 2 takie kody. Stracił w ten sposób prawie 2 tys. złotych.
26-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego za pomocą popularnego komunikatora otrzymał wiadomość z profilu swojego kolegi z prośbą o pilną pożyczkę. „Znajomy” zapewniał, że szybko zwróci pożyczone pieniądze. 26-latek przekonany, że koresponduje ze swoim kolegą, podał dwa kody systemu płatności mobilnych, a następnie zatwierdził je w aplikacji mobilnej swojego banku. Uświadomił sobie, że został oszukany, dopiero gdy otrzymał wiadomość od prawdziwego znajomego o włamaniu na konto na portalu społecznościowym. 26-latek stracił prawie 2 tys. złotych.
Przy użyciu kodów do płatności mobilnych możemy dokonać płatności w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Kody służą do zainicjowania transakcji, a po akceptacji w aplikacji mobilnej banku, dochodzi do realizacji transakcji i pobrania pieniędzy z konta.
Pamiętajmy o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych.
Jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw, czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy.
asp. Magda Zarembska/ KPP w Ciechanowie