Aktualności

Kolejne oszustwo przy wykorzystaniu kodu płatności. Tym razem 31-latek stracił 1450 zł

Data publikacji 14.05.2024

Policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. W ostatnich dniach kolejne osoby powiadomiły funkcjonariuszy o kilku przypadkach kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności.

Tylko wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiły się dwie osoby, aby złożyć zawiadomienie o przestępstwie przy wykorzystaniu profili społecznościowych.

W pierwszym przypadku 31-latek stracił 1450 złotych po tym jak przesłał trzy kody płatności na prośbę swojej „koleżanki” co okazało się oszustwem. Mężczyzna otrzymał wiadomość poprzez komunikator od swojej znajomej z prośbą o pożyczkę. 31-latek myśląc, że to ona podał kody, które zatwierdził w aplikacji bankowej. Po kilku minutach otrzymał wiadomość od prawdziwej koleżanki, że ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i wysyła wiadomości z prośbą o pożyczkę.

W drugim przypadku scenariusz oszustwa miał taki sam początek, jednak mieszkanka Ciechanowa postanowiła zweryfikować, czy wiadomość z prośbą o przesłanie kodu jest prawdziwa. Po telefonie do koleżanki okazało się, że padła ofiarą hakerów i ktoś z jej konta wysyła wiadomości do znajomych z prośbą o kody płatności.

Przestrzegamy - jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą kodu płatności lub o przekazanie kodu - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności.

Autor: nadkom. Jolanta Bym

Powrót na górę strony