Mieszkaniec powiatu kozienickiego stracił ponad 7 tysięcy na platformie zakupowej. Policja apeluje o rozwagę!
Przedwczoraj 42-letni mieszkaniec powiatu kozienickiego został oszukany, sprzedając ubrania za pośrednictwem jednego ze znanych serwisów ogłoszeniowych. Aby otrzymać pieniądze, wszedł w link przesłany w wiadomości sms od rzekomego kupca, wpisał dane do logowania w banku i straciły łącznie ponad 7000 złotych. Przestrzegamy i przypominamy - sprzedając w internecie, również możesz zostać oszukany. Oszuści podszywają się pod kupujących i za pomocą fałszywych linków wyłudzają dane dostępowe do kont bankowych.
Do kozienickiej komendy zgłosił się 42-letni mężczyzna, który został oszukany podczas sprzedaży ubrań na internetowej platformie handlowej. Mieszkaniec powiatu kozienickiego wystawił do sprzedaży odzież. Bardzo szybko poprzez platformę sprzedażową skontaktowała się z nim osoba zainteresowana kupnem. Następnie w wiadomości przesłała link i przekonała, że aby otrzymać przelew musi wejść w przesłany w wiadomości link i zalogować się na stronę swojego banku. Kliknął przesłany link prowadzący do strony przypominającej stronę aukcyjną, wybrał z listy swój bank i niczego nie podejrzewając, na fałszywej stronie banku, wpisał dane potrzebne do logowania i kody autoryzacyjne. Tymczasem oszust, mając podgląd na jego hasła, zalogował się na jego rzeczywiste konto bankowe i posłużył się danymi karty płatniczej, przeprowadził płatność kartą na kwotę ponad 7 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Sprzedając w internecie, również możesz zostać oszukany. Nie klikaj w linki przesłane w wiadomościach kierujące do płatności. Czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne.
Nie wolno reagować na prośby o zalogowanie się do konta bankowego, podania hasła jednorazowego lub jakiegokolwiek identyfikatora, loginu do banku.
Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, są napisane niegramatycznie.
Najbezpieczniej jest wpisać samodzielnie adres internetowy strony danego serwisu ogłoszeniowego lub banku. Sprawdzajmy zawsze, czy witryna jest bezpieczna.
Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.
Autor: podkom. Ilona Tarczyńska