Aktualności

Zamiast zarobić – stracił. Oszust wyłudził 2500 zł metodą na pracownika portalu

Data publikacji 24.06.2025

25-letni mieszkaniec Mazowsza chciał sprzedać opony przez internet. Zamiast zyskać – stracił 2500 zł. Oszust, podający się za pracownika portalu sprzedażowego, wyłudził od niego kod BLIK. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność podczas transakcji online.

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Lipsku prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padł 25-latek. Mężczyzna wystawił ogłoszenie sprzedaży opon samochodowych na jednym z popularnych portali internetowych. Niestety, zamiast zarobić – stracił swoje oszczędności.

Do zdarzenia doszło w ostatnich dniach, gdy do ogłoszeniodawcy zgłosiła się osoba rzekomo zainteresowana zakupem oferowanego produktu. Oszust, podając się za pracownika portalu sprzedażowego, poinformował 25-latka o konieczności podania kodu BLIK w celu „zrealizowania transakcji”. Pokrzywdzony, działając w dobrej wierze, przekazał kod oraz potwierdził transakcję. W rezultacie z jego konta zniknęło 2500 złotych.

Policjanci przypominają – w sieci należy zachować szczególną ostrożność. Oszuści coraz częściej podszywają się pod pracowników portali sprzedażowych, kurierów, a nawet banki. Nigdy nie należy podawać osobom trzecim kodów BLIK, danych logowania do bankowości elektronicznej ani haseł jednorazowych. Pracownicy portali czy banków nie mają prawa prosić o tego typu informacje. Funkcjonariusze apelują o rozwagę podczas zakupów i sprzedaży online. Jeżeli ktoś próbuje wywrzeć presję, prosi o szybkie działanie lub przekazanie kodu BLIK – to sygnał alarmowy, że możemy mieć do czynienia z próbą oszustwa.

Asp. Monika Karasińska

Powrót na górę strony