Kolejne oszustwo na system płatności mobilnych - policjanci ponownie apelują o ostrożność
Mieszkaniec powiatu lipskiego stracił pieniądze ze swojego konta, ponieważ zaufał oszustowi podszywającego się pod pracownika banku. Przestrzegamy przed działaniem oszustów. Przestępcy podszywają się pod pracowników banku i policji, wykorzystują także technologiczne możliwości do użycia numerów telefonów przypisanych tym instytucjom.
Do mieszkańca powiatu lipskiego zadzwonił mężczyzna, twierdząc, że jest pracownikiem działu zabezpieczeń banku. Oszust poinformował, że ktoś z jego konta chciał przelać kwotę 600 złotych, w związku z tym chciał zweryfikować, czy przelew ma być wykonany. 24-letni mężczyzna oświadczył, że nie wykonywał żadnego przelewu. W związku z powyższym dzwoniący zaproponował mu opcję ochrony konta przed złodziejem i polecił wejść w aplikacje mobilna banku, a dla uwiarygodnienia jego tożsamości wysłał dwa smsy od nadawcy opisanego nazwą banku. W trakcie rozmowy pokrzywdzony wszedł na swoje konto i wygenerował kod systemu płatności mobilnych, który podał mężczyźnie w celu założenia ochrony. Następnie mężczyzna potwierdził wypłatę kwoty 2200 zł. Wtedy oszust rozłączył się, a mężczyzna na infolinii banku uzyskał informację, że żaden pracownik banku nie kontaktował się z nim w dniu i potwierdził, że wypłata kodem nastąpiła w na terenie Warszawy.
Niech ta historia będzie przestrogą, ponieważ każdy z nas może zostać oszukany bez względu na wiek, czy wykształcenie. Oszuści wykorzystują w tym celu różne techniki manipulacji. Pozostańmy czujni za każdym razem, kiedy nieznana osoba prosi o przekazanie danych logowania do bankowości internetowej, kodów lub kodu autoryzacji sms.
Autor: asp. Monika Karasińska