Niestety uwierzyła, że dzwoni do niej pracownik banku, to był oszust, straciła ponad 8 tyś zł
Ponownie apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z n/n osobami podającymi się za pracowników banku informującymi o np. złożonym wniosku o kredyt na nasze dane. Pośpiech i bezgraniczne zaufanie n/n osobom może kosztować utratę zgromadzonych na rachunku oszczędności.
Wczoraj mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo "na pracownika banku". Do 36-latki zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku i przekazała, że n/n osoba złożyła w jej imieniu wniosek o kredyt. Dodała, że w celu anulowania w/w wniosku powinna zainstalować aplikację i postępować zgodnie z przekazywanymi wskazówkami. Następnie 36-latka została poproszona o przekazanie informacji na temat innych rachunków bankowych oraz zalogowaniu się na nie. Niestety 36-latka wykonywała wszystko krok po kroku jak przekazywal jej rozmówca, wtedy zorientowała się, że z jej konta wypłacono łącznie ponad 8 tyś zł.
Drodzy mieszkańcy powiatu ostrowskiego to kolejny przypadek oszustwa "na pracownika banku". Pamiętajmy, że zasada ograniczonego zaufania powinna być stosowana szczególnie w stosunku do n/n osób z którymi rozmawiamy przez telefon. W takim przypadku zawsze radzimy zakończyć rozmowę i zadzwonić lub w miarę możliwości odwiedzić placówkę naszego banku i sprawdzić otrzymaną informacje. Absolutnie nie należy instalować żadnych aplikacji rzekomo ułatwiających anulowanie wniosku o kredyt lub służących wykonaniu przelewu pieniędzy na inny bezpieczniejszy rachunek bankowy. Postępując w ten sposób możemy uchronić się przed utratą oszczedności.
asp. Marzena Laczkowska