Oszustwo na "pracownika banku" niestety pokrzywdzona straciła prawie 2 tys zł
Data publikacji 22.11.2024
Apelujemy o ostrożność z kontaktach telefonicznych z n/n osobami. Niestety oszuści podają się za pracowników różnych instytucji np. banków i tak manipulują, że ich rozmówcy udostępniają dane do rachunków bankowych.
Wczoraj mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo. Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za przedstawiciela firmy zajmującej się walką z oszustwami bankowymi. Mężczyzna znał dane osobowe kobiety m.in imię i nazwisko oraz adres. Poinformował ją, że odnotowano złożenie wniosku o kredyt na jej dane osobowe. Po chwili do kobiety zadzwonił inny mężczyzna tym razem przedstawiający się za pracownika banku. Potwierdził słowa poprzednika i zaproponował założenie nowego rachunku, które miałoby uchronić kobietę przed stratą pieniędzy. Niestety pomoc mężczyzny skończyła się utratą przez pokrzywdzoną prawie 2 tys zł.
Ponownie apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z n/n osobami. Nie ma możliwości zweryfikowania tożsamości takiej osoby, więc zalecamy w przypadku odebrania tego typu telefonu o zakończenie rozmowy i odwiedzenie najbliższej placówki banku w celu wyjaśnienia sytuacji. Absolutnie nie radzimy udostępniania loginów, haseł do bankowości internetowej czy za namową rozmówcy zakładania innych rzekomo bezpieczniejszych kont. Takie działanie może doprowadzić do straty pieniędzy zgromadzonych na rachunku bankowym.
asp. Marzena Laczkowska