Uwaga na osoby podszywające się pod pracowników banków
Data publikacji 28.11.2024
Apelujemy do mieszkańców powiatu ostrowskiego o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmowy telefonicznej z osobami podającymi się za pracowników banku. Niestety oszuści nadal wykorzystują taką metodę i zbytnia ufność może doprowadzić do straty pieniędzy.
Wczoraj przed południem dyżurny ostrowskiej komendy odnotował oszustwo w którym przestępca przedstawił się jako pracownik banku. 25-latek z powiatu ostrowskiego odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Mężczyzna usłyszał, że doszło do próby włamania na jego rachunek bankowy. Następnie rozmówca polecił zainstalowanie aplikacji na telefonie oraz zalogowanie się do bankowości elektronicznej. Mężczyzna postąpił zgodnie z przekazaną instrukcją. Po zakończeniu rozmowy 25-latek zorientował się, że na jego dane zaciągnięto kredyt, wykonano transakcję systemem płatności mobilnych oraz wypłacono pieniądze z bankomatu. Łącznie mężczyzna stracił prawie 5 tys zł.
Drodzy mieszkańcy powiatu ostrowskiego, właściciele rachunków bankowych, pamiętajcie:
- pracownicy banków nigdy nie proszą telefonicznie o podanie danych wrażliwych ( numeru pin, loginu, hasła)
- w przypadku odebrania telefonu lub wiadomości od osoby, twierdzącej, że jest pracownikiem banku, zawsze skontaktuj się bezpośrednio ze swoją placówką za pomocą oficjalnych kanałów komunikacji w celu potwierdzenia autentyczności kontaktu,
- nie udostępniaj przez telefon n/n osobom żadnych danych osobowych i informacji o rachunkach bankowych,
- nie instaluj żadnych aplikacji, postępując w ten sposób ułatwiasz przestępcom dostęp do Twoich pieniędzy.
Jeśli masz wątpliwości co do otrzymanej wiadomości zadzwoń na infolinie banku lub odwiedź placówkę osobiście. Zwykła ostrożność uchroni Cię przed stratą pieniędzy.
asp. Marzena Laczkowska