Uwierzył, że dzwoni do niego pracownik banku, niestety to było oszustwo
Data publikacji 09.12.2024
Apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z n/n osobami podającymi się za pracowników banku informującymi o zagrożonych środkach na rachunku. Pośpiech i bezgraniczne zaufanie n/n osobom może kosztować utratę zgromadzonych oszczędności.
W piątek mieszkaniec powiatu ostrowskiego zgłosił oszustwo "na pracownika banku". Do 39-latka zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku i przekazała, że wystąpiły pewne nieprawidłowości i powinien zmienić hasła do bankowości elektronicznej. Zgodnie z przekazywanymi wskazówkami mężczyzna zatwierdzał przesyłane kody. Szybko okazało się, że z jego konta wypłacono ponad 17 tys zł.
Mieszkańcy powiatu ostrowskiego ponownie apelujemy o ostrożność i ograniczone zaufanie w kontaktach telefonicznych z n/n osobami. Niestety to kolejny przypadek oszustwa "na pracownika banku". Po odebraniu telefonu od osoby podającej się za pracownika banku i informującej o zagrożonych pieniądzach na koncie radzimy zakończyć rozmowę. Następnie sugerujemy zadzwonić lub w miarę możliwości odwiedzić placówkę banku i zweryfikować informacje. Absolutnie nie należy wykonywać poleceń rozmówcy w postaci np. zmiany hasła czy instalacji aplikacji mających uchronić pieniądze przed ich utratą.
asp. Marzena Laczkowska