Aktualności

Oszustwo na pracownika banku, apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z n/n osobami

Data publikacji 03.04.2025

Kolejny raz apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z n/n osobami. Oszuści podszywają się pod pracowników banków i informują o zagrożonych pieniądzach zgromadzonych na rachunkach, przekonują do wpłacania gotówki na inne konto. W ten sposób ponad 40 tys zł stracił mieszkaniec powiatu ostrowskiego.

Wczoraj przed południem otrzymaliśmy zgłoszenie o oszustwie na pracownika banku. Gdy na wskazane miejsce pojechali policjanci usłyszeli od zgłaszającej 45-letniej mieszkanka powiatu ostrowskiego, że zauważyła w pobliżu bankomatu przy ul. Mieczkowskiego starszego mężczyznę. Ten bez przerwy rozmawiał przez komórkę w dłoni trzymając znaczną ilość gotówki. W pewnym momencie banknoty wypadły mu z ręki więc kobieta podeszła do niego żeby pomóc je pozbierać. Gdy usłyszała dlaczego mężczyzna tam jest zorientowała się, że to oszustwo. Policjanci w rozmowie z 78-letnim mieszkańcem powiatu ostrowskiego ustalili, że tego samego dnia przed południem mężczyzna odebrał telefon od osoby podającej się za pracownicę banku. Kobieta nie prosiła o podanie żadnych danych, poinformowała go jedynie, że doszło do próby zaciągnięcia kredytu na jego dane. Mężczyzna zaprzeczył, że składał wniosek o kredyt. Wtedy 78-latek usłyszał, że doszło do próby wyłudzenia i powinien wypłacić wszystkie oszczędności i wpłacić je na nowe konto. Mężczyzna poszedł do swojego banku i wypłacił oszczędności, 78-latek cały czas prowadził rozmowę z oszustami. Przestępcy chcieli kontrolować sytuację i sprawdzić czy pracownik banku zapyta 78-latka skąd tak nagła potrzeba wypłacenia dużej kwoty gotówki. Gdy mężczyzna wypłacił pieniądze poszedł do bankomatu, tam rozmówca przekazywał kody i kwoty do wpłaty. 78-latek ufał, że wpłacając pieniądze na nowy rachunek uchroni oszczędności przed ich utratą, niestety w ten sposób stracił ponad 40 tys zł.
 
Dziękujemy 45-latce za reakcję.
Ponownie apelujemy o więcej zdrowego rozsądku podczas rozmowy telefonicznej z n/n osobami. W przypadku odebrania tego typu telefonów możemy być pewni, że to próba oszustwa. Sugerujemy zakończenie rozmowy oraz kontakt osobisty z placówką banku i wyjaśnienie sytuacji. Postępując zgodnie ze wskazówkami rozmówcy narażamy się na stratę zgromadzonych oszczędności.

asp. Marzena Laczkowska

 

Powrót na górę strony