Zanim na prośbę prześlesz BLIK zweryfikuj tożsamość nadawcy
"Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie" jednak zanim pomożesz finansowo zweryfikuj tożsamość nadawcy. Obecnie przestępcy włamują się na konta społecznościowe, podszywają się pod znajomych i proszą o wsparcie finansowe.
Wczoraj mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo. Za pośrednictwem popularnego komunikatora otrzymała prośbę od znajomej o pożyczkę poprzez przesłanie kodu BLIK. Kobieta bez wahania wygenerowała i przesłała pierwszy kod potem kolejny, dopiero po trzeciej prośbie zaczęła coś podejrzewać. Postanowiła zadzwonić do nadawcy wiadomości, wtedy okazało się, że doszło do włamania na jej kont społęcznościowe i to nie ona przesyła prośby o pomoc finansową. Kobieta straciła ponad tysiąc złotych. Sprawę prowadzi wydział do walki z przestępczością gospodarczą.
Bezpieczeństwo przede wszystkim:
- zanim podasz kod BLIK, zawsze zweryfikuj tożsamość nadawcy,
- zadzwoń, zadaj pytanie na które zna odpowiedź tylko bliska Ci osoba,
- chroń swoje pieniądze, chwila weryfikacji może uchronić Cię przed ich stratą.
asp. Marzena Laczkowska