Chroń swoje dane i pieniądze - apelujemy o ostrożność
Data publikacji 10.12.2025
Przestępcy coraz częściej podszywają się pod pracowników banków czy instytucji państwowych. Dlatego apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Fałszywe telefony w których rozmówca podaje się za pracownika banku to jeden z najczęstszych sposobów wyłudzania danych. Oszuści często wykorzystują techniki, które mają wzbudzić strach lub poczucie presji czasu np. informują o rzekomej próbie włamania na konto i wykonania natychmiastowego przelewu zabezpieczającego pieniądze.
Pamiętaj:
- Bank nigdy nie prosi przez telefon o podanie danych dostępowych takich jak login, hasło, kod SMS czy dane karty,
- nie instaluj aplikacji o które prosi nieznajomy rozmówca może to być złośliwe oprogramowanie,
- nie wykonuj przelewów na "bezpieczne konto", taka procedura nie istnieje,
- jeżeli masz wątpliwości zakończ rozmowę i samodzielnie zadzwoń na oficjalny numer infolinii,
- przerwij kontakt, zgłoś sprawę do Banku jeżeli podałeś jakiekolwiek dane lub wykonałeś przelew,
- zawiadom Policję zwłaszcza gdy doszło do strat finansowych.
asp. Marzena Laczkowska
