Oszustwo internetowe, tym razem kupująca nie otrzymała zamówionego tunelu foliowego
Internet to świetne narzędzie służące do komunikacji czy dokonywania zakupów szczególnie teraz w tym trudnym czasie. Niestety nie zachowując ostrożności możemy paść ofiarą oszustów tracąc pieniądze, czas i nerwy.
Wiosenne prace w ogródkach rozpoczęły się pomimo zróżnicowanych warunków atmosferycznych. Z uwagi na obecną sytuację większość osób decyduje się na internetowe zakupy np. akcesoriów niezbędnych do uprawy w ogrodzie. Skorzystała z tej możliwości mieszkanka powiatu ostrowskiego i zamówiła na stronie internetowej tunel foliowy. Kobieta wpłaciła całą kwotę, kilkaset złotych na podany przez sprzedawcę nr rachunku bankowego i czekała na zamówiony produkt. Niestety pomimo wywiązania się z zapłaty należności tunelu foliowego nie otrzymała co zgłosiła w ostrowskiej komendzie.
Przypominamy mieszkańcom powiatu ostrowskiego o zachowaniu ostrożności podczas internetowych zakupów. "Super" oferta cenowa to pierwszy sygnał, który powinien wzbudzić nasze podejrzenie. Sprawdzajmy, opinie poprzednich kupujących na temat sklepu w którym zdecydujemy się na zawarcie transakcji. Nigdy nie zgadzajmy się na wpłacenie całej kwoty za produkt zanim go otrzymamy. To własnie wtedy dochodzi do zerwania kontaktu, kupujący nie otrzymuje towaru ani zwrotu gotówki. Wybierajmy opcje opłaty po dostarczeniu produktu np. za pobraniem. W ten sposób możemy uniknąć niepotrzebnych nerwów i straty pieniędzy.
mł.asp. Marzena Laczkowska