Aktualności

Oszuści włamują się na konta znajomych i proszą o przesłanie kodów BLIK

Data publikacji 05.08.2021

Apelujemy do mieszkańców powiatu ostrożność w przypadku otrzymania informacji od znajomego z prośbą o pomoc finansową za pomocą przesłanego kodu BLIK. Wczoraj mieszkanka powiatu ostrowskiego straciła ponad 1000zł.

Wczoraj po południu 23-letnia mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo. N/n osoba napisała do niej z konta znajomej prosząc o pomoc w opłacie przesyłki za pomocą przesłanego kodu BLIK. 23-latka wygenerowała z banku dwa kody BLIK na ponad 1000zł  i przesłała je do znajomej. Po chwili odezwała się do niej znajoma i przekazała, że ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i aplikację i rozsyłał wiadomości z prośbą o przesłanie kodów BLIK. W ten sposób 23-latka straciła ponad 1000zł.

BLIK to polski system płatności mobilnych, skłąda się z 6 cyfr i za jego pomocą można wypłacać pieniądze z bankomatu, płacić za zakupy internetowe, przelewać gotówkę na konto tak jak za pomocą karty. Pamiętajmy, aby absolutnie nikomu nie udostępniać kodu BLIK w ten sposób umożliwiamy innym osobom wykonywanie operacji tak jak właściciel konta. Jeżeli na koncie społecznościowym lub za pomocą aplikacji odezwie się do nas osoba podająca się za znajomego z prośbą o pożyczkę lub pomoc w opłacie np. przesyłki możemy być pewni, że jest to próba oszustwa. Dobry znajomy jeżeli będzie potrzebował pożyczki pofatyguje się chociażby wykonaniem telefonu albo osobiście zwróci się o pomoc. Profile społecznościowe i aplikacje są przydatne podczas kontaktów ze znajomymi/rodziną ale nie wykorzystujmy ich jeżeli w grę wchodzą sprawy finansowe.

 

mł.asp Marzena Laczkowska

Powrót na górę strony