Zamówiony i opłacony fotel nie dotarł do kupującej
Pomimo apeli o zachowaniu ostrożności podczas internetowych zakupów mieszkańcy powiatu ostrowskiego nadal padają ofiarą oszustów tracąc pieniądze.
Wczoraj po południu mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła w małkińskim komisariacie oszustwo internetowe. 29-latka w połowie czerwca zauważyła na stronie internetowej oferte sprzedaży fotela typu kokon z poduszkami. Kobieta postanowiła go kupić wpłacając na rachunek bankowy sprzedawcy całą kwotę, kilkaset złotych. Pomimo to do wczoraj nie otrzymała fotela ani zwrotu pieniędzy, próby nawiazania kontaktu ze sprzedawcą nie powiodły się. Sprawę prowadzi małkiński komisariat.
Jeszcze raz przypominamy o kilku zasadach bezpiecznych zakupów internetowych. Przed podjęciem decyzji o zakupie poszukajmy opinii o sprzedawcy już na tym etapie możemy uchronić się przed stratą pieniędzy. Niestety w większości zgłaszanych sytuacji kupujący od razu wpłacają całą kwotę na rachunek bankowy sprzedawcy. To najszybsza droga do straty pieniędzy. Pokrzywdzeni czekają niecierpliwie na przesyłkę, która nie nadchodzi, na konto nie otrzymują zwrotu pieniędzy. Próbują nawiązać kontakt ze sprzedawcą niestety telefon milczy. Następnie poszukują informacji o sprzedawcy i wówczas okazuje się, że nie są jedynymi oszukanymi. Jeżeli już zdecydujemy się na zakupy internetowe wybierajmy opcję opłaty za pobraniem, płacimy gdy otrzymamy towar. Wtedy istnieje mniejsze ryzyko utraty pieniędzy.
mł.asp Marzena Laczkowska