Aktualności

Zakupiony telefon komórkowy oraz zabawka dziecięca nie dotarły do nabywcy -uwaga oszuści!

Data publikacji 26.10.2022

Oszuści nie próżnują! Policja otrzymuje sygnały o coraz częstszych oszustwach na platformach zakupowych.

W dniu wczorajszym do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowi Maz. zgłosił się mężczyzna lat 18 mieszkanka powiatu ostrowskiego, który złożył zawiadomienie o popełnionym oszustwie drogą internetową. Wymieniony w ubiegłym tygodniu z pośrednictwem portalu „Facebook Marketplace” dokonał zakupu telefonu komórkowego marki „iPhone 12 Pro” za kwotę 1500 zł . Po dokonanej płatności na wskazane konto bankowe kontakt ze sprzedającym całkowicie się urwał. Na chwilę obecną zgłaszający nie otrzymał zakupionego telefonu komórkowego ani także zwrotu pieniędzy. Dalsze czynności prowadzą policjanci z Wydziału Kryminalnego KPP Ostrów Maz.

W dniu wczorajszym mieszkanka powiatu ostrowskiego w wieku 33 lat zgłosiła się do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowi Mazowieckiej informując, iż za pośrednictwem portalu „Facebook Marketplace” dokonała zakupu domku dziecięcego. Po uzgodnieniach ze sprzedającym dokonała wpłaty zaliczki w kwocie 150 zł na wskazane konto bankowe, po czym do dnia dzisiejszego nie otrzymała przesyłki ani także zwrotu pieniędzy. Dalsze czynności prowadzą policjanci z Wydziału Kryminalnego KPP Ostrów Maz.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z platform zakupowych !!!

Stosujmy zasadę ograniczonego zaufania do wszelkich reklam wyświetlanych w internecie oferujących promocję, których nigdy wcześniej indziej nie widzieliśmy, ponadprzeciętne zyskowne inwestycje czy konkursy, w których mamy gwarantowaną wygraną np. najnowszego smartfona lub tym podobne. W większości przypadków chodzi tu o wyłudzenie Twoich danych i oczywiście pieniędzy.

Nie klikaj w żadne linki czy odnośniki niewiadomego pochodzenia! Przekierują one nas na stronę do złudzenia przypominającą oryginalną, a następnie poprzez złośliwe oprogramowanie podczas próby logowania do serwisu banku wykradną nasze dane dostępowe.

W przypadku podejrzenia, że mogliśmy się stać ofiarą oszustwa, należy niezwłocznie zastrzec kartę (jeżeli jej dane podawaliśmy w korespondencji z oszustem) w aplikacji mobilnej swojego banku, w serwisie internetowym banku lub telefonicznie. Następnie złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania tj. Policji lub Prokuraturze i poinformować bank o złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa i przekazać wszystkie niezbędne informacje.

Ponadto warto ostrzec innych potencjalnych klientów o przestępczym charakterze działalności prowadzonej przez danego sprzedawcę internetowego lub kupującego, poprzez zamieszczenie komentarzy na forach internetowych. W ten sposób wspólnie uniemożliwimy dalsze działania sprawców oszustw internetowych. Pamiętajmy, że nasza bierność w przypadku zaistnienia tego typu zdarzenia spowoduje, iż sprawcy będą w dalszym ciągu prowadzić swoje działania i nie posianą za to konsekwencji. Dlatego nie obawiajmy się i reagujmy niezwłocznie!

 

sierż.szt. Emilia Podbielska


 

Powrót na górę strony