Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Oszustwo za pomocą portalu społecznościowego

Data publikacji 16.11.2022

Uczulamy posiadaczy kont na portalach społecznościowych aby każdą prośbę o pomoc "od znajomego"w zapłacie za zakupy weryfikowali aby nie stracić pieniędzy. Obecnie włamywanie się na konta portali społecznościowych i wysyłanie próśb o pomoc finansową to główna metoda działania oszustów.

W miniony czwartek 42-letnia mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo, którego ofiarą padła jej 17-letnia córka. Dziewczyna odpowiedziała na portalu społecznościowym na prośbę "koleżanki" o pożyczkę za pomocą kodu Blik, tym sposobem z konta wypłacono kilkaset złotych. Jak się później okazało koleżanka w tym czasie nie mogła zalogować się na swoje konto, gdy to się w końcu udało zobaczyła, że ktoś wysłał w jej imieniu prośbę do co najmniej 20 osób o pomoc finansową.  Sprawę prowadzi małkiński komisariat.

Jeszcze raz przestrzegamy przed udzielaniem pomocy finansowej poprzez konta na portalach społecznościowych. Obecnie oszuści bez problemu włamują się na konta i podszywając się pod znajomych wysyłają prośby o pomoc finansową. Osoba, która chce pożyczyć pieniądze powinna chociaż zadzwonić a nie ograniczać się do wysłania wiadomości. Jeżeli otrzymamy taką wiadomość zadzwońmy do tej osoby i zweryfikujmy informację aby nie stracić pieniędzy. Nie tylko w realnym ale i wirtualnym świecie stosujmy zasadę ograniczonego zaufania aby nie paść ofiarą oszustów.

mł. asp. Marzena Laczkowska

Powrót na górę strony