Oszustwo za pomocą portalu społecznościowego
Uczulamy posiadaczy kont na portalach społecznościowych aby każdą prośbę o pomoc "od znajomego"w zapłacie za zakupy weryfikowali aby nie stracić pieniędzy. Obecnie włamywanie się na konta portali społecznościowych i wysyłanie próśb o pomoc finansową to główna metoda działania oszustów.
W miniony czwartek 42-letnia mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo, którego ofiarą padła jej 17-letnia córka. Dziewczyna odpowiedziała na portalu społecznościowym na prośbę "koleżanki" o pożyczkę za pomocą kodu Blik, tym sposobem z konta wypłacono kilkaset złotych. Jak się później okazało koleżanka w tym czasie nie mogła zalogować się na swoje konto, gdy to się w końcu udało zobaczyła, że ktoś wysłał w jej imieniu prośbę do co najmniej 20 osób o pomoc finansową. Sprawę prowadzi małkiński komisariat.
Jeszcze raz przestrzegamy przed udzielaniem pomocy finansowej poprzez konta na portalach społecznościowych. Obecnie oszuści bez problemu włamują się na konta i podszywając się pod znajomych wysyłają prośby o pomoc finansową. Osoba, która chce pożyczyć pieniądze powinna chociaż zadzwonić a nie ograniczać się do wysłania wiadomości. Jeżeli otrzymamy taką wiadomość zadzwońmy do tej osoby i zweryfikujmy informację aby nie stracić pieniędzy. Nie tylko w realnym ale i wirtualnym świecie stosujmy zasadę ograniczonego zaufania aby nie paść ofiarą oszustów.
mł. asp. Marzena Laczkowska