Aktualności

Telefon od fałszywego pracownika banku naraził 34-latka na stratę ponad 21 tys. zł

Data publikacji 25.01.2023

Tym razem oszuści podali się za pracowników banku, w którym rachunek posiadał 34-letni mieszkaniec powiatu ostrowskiego. Niestety mężczyzna im uwierzył, stracił ponad 21 tys. zł.

Wczoraj 34-letni mężczyzna w ostrowskiej komendzie zgłosił kradzież metodą na pracownika banku. W niedzielę mężczyzna grał on-line, gdzie istnieje również możliwość prowadzenia rozmowy. Tam jeden z nowych członków grupy graczy przesłał 34-latkowi link do innej strony. Mężczyzna otworzył go, na stronie prowadzona była rozmowa z inną osobą zamierzająca dołączyć do tej grupy graczy.

Następnego dnia przed południem 34-latek otrzymał telefon, którego numer sugerował, że jest to infolinia jego banku. Mężczyzna przedstawił się jako pracownik banku, w którym 34-latek posiada rachunek. Dzwoniący mężczyzna stwierdził, że zarejestrowano próbę przelania pieniędzy z jego konta na konto innej osoby. Dodał również, że próbowano na jego dane zaciągnąć kredyt. Mężczyzna w trakcie rozmowy wypytywał 34-latka o szczegółowe dane osobowe. Następnie rozmowa została przekierowana do kobiety, która przekazała, że prokuratura „zajmie jego konto” w związku z podejrzeniem o współpracę z osobą próbującą dokonać przelewu z jego rachunku. Kobieta zaproponowała 34-latkowi pomoc w zabezpieczeniu pieniędzy znajdujących się na jego rachunku. W trakcie dalszej rozmowy z kobietą 34-latek zalogował się na swoim rachunku bankowym, aby sprawdzić historię rachunku. W tym czasie kobieta miała otworzyć nowy rachunek bankowy dla 34-latka, na którym miał zabezpieczyć swoje pieniądze. Mężczyzna w trakcie rozmowy telefonicznej wykonał przelew na nowy rachunek na łączną kwotę ponad 21 tys. zł. Rozmowa z kobietą trwała jeszcze chwilę, a potem połączenie zostało nagle przerwane. 34-latek postanowił zadzwonić na numer kobiety, gdy nie udało się nawiązać połączenia, zadzwonił na infolinię banku. Tam 34-latek usłyszał, że to było oszustwo, jego pieniądze zostały przelane na trzy różne rachunki bankowe, a następnie wypłacone w bankomatach na terenie Warszawy.

Jeszcze raz apelujemy o ostrożność i nie otwieranie linków przesłanych przez obce osoby. Niestety obecnie oszuści mają możliwość podszywania się pod nr banków co ma uwiarygodnić rozmowę. Jeżeli odbierzemy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, w którym posiadamy rachunek zweryfikujmy tą wiadomość. Zakończmy rozmowę i zadzwońmy lub nawet odwiedźmy osobiście placówkę bankową. Tam przekażmy informacje na temat przebiegu rozmowy, aby wyjaśnić sytuację. Pamiętajmy, że przez telefon nie jesteśmy w stanie potwierdzić czy dana osoba jest faktycznie tą, za którą podaje się.

 

mł.asp Marzena Laczkowska

Powrót na górę strony