Krzyże Kurpiowszczyzny
29 września 2010 roku ruszyła oficjalna kampania profilaktyczna "Krzyże Kurpiowszczyzny", która jest wspólną inicjatywą Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce oraz samorządów powiatu ostrołęckiego.
Akcja ma na celu uświadamianie wszystkim uczestnikom dróg, jakie niebezpieczeństwa im grożą oraz to, że wypadek drogowy może przydarzyć się każdemu z nas.
W latach 2005 - 2010 na naszych drogach doszło do 913 wypadków, w których zginęło 139 osób, a 1060 zostało rannych.
Na potrzeby kampanii nakręcono film pt. "Telefon wciąż dzwonił..." , który przedstawia prawdziwy wypadek drogowy. Film pokazuje pracę strażaków i policji na miejscu tragicznego zdarzenia, w którym ginie 40-letni mężczyzna i jego 5-letnia córeczka. Ciszę na miejscu zdarzenia co jakiś czas przerywał dźwięk dzwonka telefonu - to zaniepokojona żona, która czekała w domu na męża i córeczkę. Nie doczekała się... W radiu usłyszała wiadomość o śmiertelnym wypadku.
"Telefon wciąż dzwonił..." jest pierwszym z serii filmów profilaktycznych ostrołęckiej policji oraz samorządów.
Płyty z filmem są rozdawane przy różnych akcjach profilaktycznych policji i szkołach nauki jazdy.